Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Hvordan går det med armen vesla? Skulle ikke dere til sjekk nå i midten av oktover en gang?
Fire småtroll Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Hei, så hyggelig at du husker på oss Joda, vi har vært på Haukeland nå i oktober, men status er ikke forandret noe. Hun kan fremdeles ikke bøye armen, har ingen funksjon i overarmsmuskelen, så det ser ut som det går mot oprasjon.. Skal tilbake til kontroll i november, og første uka i desember kommer en svensk spesialist til norge for å operere i en uke. Hun blir satt opp til oprasjon da. Det er antagelig så mye arrvev i armen hennes at nerven ikke klarer å regenerere, impulsene fra hjernen kommer ikke frem til muskelen. De har en egen klinikk på haukeland for de med Plexus-skade i skulderen, så det kommer pasienter fra hele landet, og de hadde sett bare en gang før at funksjonen plutselig kom av seg selv etter fylte 4mnd, så håpet nå er ørlite.. Gruer meg veldig, 6-8 timers lang oprasjon, og de må rekonstruere nerven ved hjelp av en nerve de henter fra ankelen. Etterpå vil ingenting virke, kroppen må lære å bruke den nye nervebanen og utviklingen blir satt helt tilbake til null, alt må læres på nytt (i armen da)... Skikkelig avansert kirurgi med miroskop. Uff, orker nesten ikke tenke på det. Er så heldig å aldri ha hatt syke barn jeg, så jeg er redd for narkosen og alt sammen, oprasjonssår osv. Heldigvis er de kjempeflinke der, med masse kunnskap og erfaring, så jeg veit hun er i de beste hender, vil jo at resultatet på sikt skal bli så godt som mulig. En arm som henger ned og ikke kan bøyes er jo ikke til så veldig mye nytte.. Men noe så unødvendig, hadde jeg bare fått keisersnittet jeg ba om hadde dette ikke skjedd! Hørtes litt bitter ut der, er egentlig ikke det, men likevel..
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg skal ikke si jeg skjønner hvordan du har det for det kan jeg jo ikke, men jeg forstår utrolig godt at du både er litt frustert og ikke og veldig redd for operasjonen, det hadde jeg også vært. Jeg var jo nervevrak når mellomste skulle operere inn dren som jo er en veldig kjapp operasjon, ukomplisert og kun ca 10 min i narkose. 6-8 timer med komplisert operasjon på en 6 mnd gammel baby... Uff, føler virkelig med deg altså! Har tenkt på deg og krysset fingrene for at dette ville ordne seg selv, men da er vel sjangsen liten. Skal krysse fingrene masse for operasjonen og at den går bra i hvertfall! :-) Høres jo ut som hun tross alt vil være i de beste hender.
Fire småtroll Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Ja, nå må jeg bare fokusere på at det skal bli så bra som mulig, selv om vi vet at armen alltid kommer til å bli svakere enn den andre.. Gleder meg til jeg kan legge inn en gladmelding her om at det er vel overstått og alt går bra og rette veien. Tusen takk for omtanke, det hjelper masse :-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg kommer garantert til å vente på en gladmelding fra deg og tenke på dere når det nærmer seg :-) Masse, masse, masse lykke til!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå