snart mor til 3 Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Sniker meg en liten tur inn hit fra 1.tri. Bare lurer på en liten ting jeg som kanskje noen av dere har noen forstand på... Jeg har termin 15 juni..siste eksamenen min er 9 juni.. Jeg ønsker helst å reise til min hjemplass etter siste eksamen for å føde der..selvfølgelig med mindre spiren min skulle komme for tidlig da.. men har lest noe nå om begrensninger på fly..hva er reglene der?? frister pent lite å føde her jeg er nå,men ønsker samtidig å ta alle eksamene her nå før jeg går i permisjon...help??
Mor til en stor og en liten Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Tror de fleste flyselskap har en grense på å fly senest 14 dager før termin. Du kan søke på flyselskapets hjemmesider og lese der.
Mor til en stor og en liten Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet/ Fra Norwegian sin side: 8. Gravide Dersom du venter barn, kan du normalt fly med Norwegian inntil 4 uker før forventet nedkomst. På reiser under 4 timer kan gravide fly med Norwegian inntil 2 uker før forventet nedkomst. Det må fremvises legeattest som bekrefter fremdriften i svangerskapet, samt at legen erklærer den gravide som frisk nok til å kunne foreta flyreisen. Innenfor 2 uker før forventet nedkomst aksepteres ikke gravide passasjerer. Dersom du er i tvil, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 815 21 815.
snart mor til 3 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2007 så det dere mener er at jeg sliter nå.. hva med fritt sykehusvalg da ?? ;-) hehe... men helt særiøst...to uker før termin??da er jeg i såfall nødt til å føde her...å sette meg i bil eller på et tog er utelukket da jeg er i grimstad og vil til bodø.. men er der ingen mulighet til å snike seg unna reglene???hmm..kan ta en hvit løgn og si man er tre uker unna termin hvis de kun krever legeattest to uker før??? svarte....
Mor til en stor og en liten Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Syns du skal ta kontakt med flyselskapet og høre hvilke rutiner de har. Kan jo hende de vil ha en bekreftelse på at du er så og så langt på vei siden du vil være rimelig høygravid når du tenker på å reise.....
snart mor til 3 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2007 tog..ja du kan se det for deg ikke sant? midt oppi ingenmannsplass langt oppi de dypeste skoger starter fødselen?? eller bare det enkle pene bilder om 5 timers togtur til oslo, 10 timers tur til trondheim for så ytteligere 10 timer opp til bodø?? hmm...skal vi se....neeh... ;-) får høre litt med flyselskapene når det nærmer seg jeg da... :S huff..for togtur..det er utelukket...hehe...
Valentine nr2 Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Tror det er litt forskjellig for hver av flyselkapene. Men hvis legen din kan gi deg attest om at det er greit, tror jeg du kan komme deg hjem ganske så sent. Husk at du ikke bør ha hatt noen komplikasjoner i svangerskapet også. Du har mye større sjans for å få blodpropp f.eks. Snakk med legen din også du, så tror jeg det er noe du må vurdere når du nærmer deg slutten.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Hm.Du klarer nok ikke snike deg på flyet med 5-6 dager til termin, og ikke tenk så lite at du tror at ungen garantert holder seg inne til du har hatt eksamen! Hehe, kommer sikkert et par uker før og spolerer hele greia! Det er ingen garanti liksom at du føder til termin, halvparten av oss føder FØR termin... Good luck!
snart mor til 3 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2007 gikk 10 dager over sist, og da er sannsynligheten stor for å gå over denne gang og... hadde ungen kommet før termin hadde det jo ikke vært noe problem i det hele tatt... da hadde jeg fått reise opp etter eksamen.. (får utsatt eksamen hvis jeg får før termin).. Problemet er kun tilstede hvis jeg går over og ikke kjem meg nordover.. å sitte 150 mil unna alle helt alene ønsker jeg ikke... nei,får se.... er jo fortsatt lenge til da....men..sukk...okey..skal la det ligge nå fram til jul ;-) hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå