Prish Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Har forstått det har noe med abort å gjøre. Kan noen fortelle meg?
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Spontanabort og missed abortion, tror jeg - men så trodde jeg også det betydde det samme. Så jeg er egentlig litt i villrede, jeg også.
Mamma Mim Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Trodde det var spontan og medisinskabort jeg, men er jammen ikke sikker lenger..
Prish Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2007 Ja, det burde jo være det samme?! Hva er forskjellen da?
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 SA: Spontan abort. En fullstendig (ufrivillig) abort av et embryo, der innholdet i livmoren støtes ut MA: Missed abortion: en ufullstendig abort, der kroppen ikke støter ut innholdet i livmoren. Altså embryoet dør men "kommer ikke ut" Man må da ofte til utskrapning.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg tror MA er at fosteret dør uten at enn vet og at enn ofte får vite på ultralyd eller noe sånt. Men jeg vet at det ikke har noe med selvbestemt abort å gjøre ihvertfall
Prish Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2007 Thank You! Dette har jeg lurt på lenge, men nå vet jeg det.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Sa er vel spontanabort-dvs at fosteret kommer ut gjennom blødning (de første 12 ukene) MA er missed abortion- Det er at fosteret må skrapes ut og skjer etter 12. uke ? Er jeg helt på villspor, er i hvert fall sånn jeg har forstått det.
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Aha..... Håper jeg ikke opplever noen av delene....
clarice_starling Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg opplevde en MA første gang jeg ble gravid. Begynte med blødninger i uke 12, men da hadde graviditeten stoppet opp i uke 6. Måtte på utskrapning. Glad det er lenge siden. Trist å miste så nært uke 12, og å vite at de siste ukene hadde jeg ikke vært gravid, men bare trodd det. (Hadde litt mistanke da symptomene forsvant ca uke 6-7). Men jeg er likevel glad det var såpass tidlig at jeg slapp fødsel etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå