Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 jeg har så lyst på en bachlor i psykologi, men kan ikke for alt i verden klare det økonomisk på 3 år. må virkelig ha meg en deltids jobb for å betale ned litt smågjeld, men noen som vet om man kan ta denne på deltid? er det mulig å ta fag over flere år og så blir det en bachlor tilslutt fortsatt, eller må det tas på 3 år ?? hjelp
BettyBoob Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 ser ikke ut som om de har det på deltid ved uio utifra nettsiden... http://www.uio.no/studier/program/psyk-ba/
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 nei de har ikke det, det vet jeg. men jeg lurer på om det er mulig å ta enkelt fag og så sette det sammen til en bachlor. altså melde seg opp til enkelt fag hvert semester og bygge det sammen til en bachlor.. for blir for mye for meg å ta alt på 3 år..
BettyBoob Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 nope, et bachelor program er et bachelor program; med grupper, studiekrav, studieveiledning osv. ikke bare enkelte fag man kan troppe opp på.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 sjekket på uio og joda man kan søke emneopptak, men det er vist vanskelig å få det til å bli en bachlor.. men har sendt de en mail for å se om jeg kan søke på å ta bachloren på deltid, fant nemlig at det og kunne gå om man innfridde visse krav
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg tror ikke man kan vite på forhånd hvilke emner det er ledig på ved hvert semester, så det blir jo litt gambling i tilfelle. Noen emner må jo taes i en bestemt rekkefølge også. Men i prinsippet tror jeg det burde være mulig å ta det litt og litt. Ring SV-infosenter og hør da vel:)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 sendte en mail, og er ikke sikker på om jeg trenger hele bacheloren til det jeg skal videre... men heldigvis lenge til søknadsfrist hehe
Gjest ->>- Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Det er ikke noe problem å ta en bachelor over lengre tid. Du kan søke opptak enten på en bachelor og så strekke den ut (enklest å få plass på emnene du vil, da) eller som enkeltemnestudent. Uansett er det problemfritt å ta mindre studieprogresjon enn bacheloren legger opp til. Flere av emnene er uten obligatorisk oppmøte også.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 hjertlig, var det jeg kom frem til så nå skal jeg sjekke ut litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå