Gå til innhold

ang ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på ul snart og lurer på en ting i forbindelse med dette.

i og med at jeg har en del kilo for mye(på magen spesielt) er det da noe problem å få se babyen på ul? er så redd for kommentarer om at "det er din egen feil at du ikke får sett pga for mye spekk..."noen med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man kan jo ta innvendig ultralyd da.

Skrevet

er vel ikke vanlig med innvendig ul når en er i uke 18?

Skrevet

"Spekk" på magen har ingenting å si for resultatet av en UL.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har myye ekstra mage, og UL gikk fint, kanskje litt uklart, men jordmor hadde ingen problem med og se det hun skulle. Så det går nok helt fint! Lykke til :-))

Skrevet

er det noen som har mye fett på magen er det meg, men ingen som sa noe om det på ul. og bildene ble kjempefine- og nå har vi bestilt 3d ul også....

Skrevet

så jeg kan med andre ord begynne å glede meg til ul og slippe frykten for å ikke se noe:) takk for god hjelp

Skrevet

gled deg masse masse, vi synes det var en fantastisk opplevelse.

hvis de kan se lite er det grunnet morkaken og hvor den ligger, ikke magefettet ditt..

Skrevet

Det var jammen godt å se, jeg har også bekymret meg for dette!

Skrevet

jeg var først i ultralyd når jeg var 12uker på vei, var usikker hvor langt jeg var kommet i svangerskapet, og jeg veide over 90 kilo og har sånn go mage som samboer`n sier, og det var ikke noe problem da. var ikke innvendig ul

skal sjøl snart for 2 gang og er da 18 uker på vei, så gleder meg veldig, det burde du også gjøre :D går så fint atte :D

Skrevet

Jeg har motsatt erfaring her. Jeg har også en god del polstring på magen og jordmor sa at det var grunnen til at hun nesten ikke kunne se noe på ultralyden. Men jeg vet ikke om det stemmer, om det er dårlig apparat eller hva... Var i alle fall det hun sa at var grunnen til at jeg avbildet så dårlig.

Skrevet

Jeg er godt over hundre kg med en stor bilring rundt magen...og under mitt første svangerskap hadde legen ingen problemer med å se hverken embyo eller foster. Det eneste som ble et problem var da de skulle måle babyen når jeg var på overtid. Da ble det vanskeligere å se tydelig og få klare mål, noe som førte til at babyen min ble godt over normalen... 5500g og 55 cm...

Men jeg synes ikke dere skal bekymre dere for dette for når de tar ultraly setter de den "under" magen. Og der er ikke jeg tykk fordi jeg har hengemage..uff for et fælt ord...

Uansett, gled dere til ultralyd! Det er helt fantastisk å se det lille nurket;o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...