*sola ღ Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Noen her som har den? Så på den idag, men syns den kjentes så tynn ut, holder den varmen i en kald vinter? Og så stor ut i str også? Ble så usikker på om den var verdt pengene..
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Sånn finlandshette-lue - hals og lue i ett? Vi har det. Super som sovelue i vogn, og under regnhatten/sydvest/hetta på regnjakka. Bruker den mye nå på kjølige høstdager. Til vinteren blir den nok i knappeste laget. Men tenkte at den jo kan brukes under annen lue på de kaldeste dagene...
Mogop fikk augustgutt Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Regner med at du mener den med tech stoff utenpå? Fantastisk lue som ikke er for tynn, nei. Eneste vi brukte forrige vinter.
bambi på isen Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Ikke for å pirke, men balaklava er en lue som dekker alt fra nesen og ned, det er kun øynene som viser!! Men den troll lua er kjempe god!!!!
Mogop fikk augustgutt Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Hjelmlue er vel det beste navnet, kanskje..
*sola ღ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2007 Å. ok, da har jeg sagt feil om stort sett alle luene her i huset.. ;-) Så den kan brukes alene i streng vinterkulde da? Da må den jo være verdt pengene kanskje..Syns dere den virker store i str? Må visst ta med snuppa og prøve den på, det er vel best..
Mille** Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Venninna mi har kjøpt den lua og vottene også, hun syntes lua var litt stor på str. Lurt å ta henne med å prøve på ja. )
Mogop fikk augustgutt Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Ta med og prøv, den må sitte passe godt rundt ansiktet. Vi bor på indre østland og brukte KUN denne lua i fjor vinter -og jeg har kjøpt ny i år.
bambi på isen Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Det var ikke meningen å virke frekk eller noe altså, men jeg kunne ikke dy meg!! Balaklava er forresten den versta lua jeg går med, har prøvd å bruke den på scoter turer, men jeg takler det ikke (liker ikke å ha noe over munn og nese) Mine brukte den i vinter, på det kaldeste hadde de en vanlig lue utenpå (snakker da om 20 minus), hvis det var vind, hadde de lue med pels kant på fordi den beskytter ganske bra mot vinden!! Jeg syns alle klærne til troll er store i størrelsen!! Lille snuppa mi har 47/48 (hun blir 2 i desember), midterste har 49/50 (han blir 4 i desember) og eldstemann på 6 har 51/52!! Skal sies at de har ganske små hoder, men så små er de ikke i hodene sine!!
*sola ღ Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. oktober 2007 Tusen takk for svar, jenter!! Det er så kjekt å ha noen erfarne damer å spørre om ditt og datt.. ;-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Sånne luer som HI mener, selges som Balaklava, selv om de ikke dekker noe i ansiktet. Mulig det er feil bruk av begrep, men har sett bla a HH, Leketøy, Troll bruke denne betegnelsen. Flisespikkeri, og du har sikker rett. Men vi vanlige forbrukere kan jo ikke annet enn å gå utifra at leverandør bruker riktig betegnelse på sine produkter....
bambi på isen Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 Som sagt, det var ikke meninge å pirke eller virke frekk!! På jobb kaller vi det headover, tror janus kalles sine luer også det!! Men uansett hva de kalles eller ikke, så er luene gode:-)
bambi på isen Skrevet 16. oktober 2007 #14 Skrevet 16. oktober 2007 Var inne på kidsfashion.no, der kalle de det findlandshette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå