Gå til innhold

Nattavvenning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man med det?

Og hvordan går man fram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noen fasit på dette dessverre. Det er nok hvertfall lurt å vente til etter at babyen har begynt med fast føde (ofte etter at de er seks mnd gamle), og det er mange forskjellige måter å gå fram på. Noen sverger til skrikekurer, mens andre fraråder det.

Det lureste er å lytte litt til sin egen magefølelse og tørre å stole på seg selv. Jeg personlig vil anbefale deg å la pappaen gi babyen vann på flaske når h*n våkner om natta. Hvis du (antar at du er mammaen) ligger på et annet rom kan det hende babyen aksepterer dette lettere enn om du ligger med puppen rett ved siden av. Vil sterkt fraråde å la babyen skrike seg i søvn, det kan gi senskader og psykiske problemer senere i livet.

Skrevet

Vi har akkurat begynt med nattavvenning, tulla er litt over 6mnd.

HS sa at siden vi har begynt med fast føde så trenger hun egentlig ikke mat på natten lenger. Da blir det mer for kosens skyld.

Her har det gått veldig bra. Når hun våkner går jeg bare inn å gir henne sutten og stryker henne i ansiktet til hun slutter å sutre, og da blir det stille en god stund etterpå.

De siste nettene nå har jeg bare vært oppe en gang pr. natt og gitt sutten. Deilig.

Lykke til med avvenningen, når du eventuelt vil gjøre det.

Skrevet

Med begge våre gikk det helt av seg selv, så jeg tror at vi har vært heldige.

Men jeg har en venninne som holder på enda og hennes blir 3 år i mars.

Nå skal det sies at han har vært veldig mye syk, født med en spesiel type lungebetennelse.

Men hun har begynt å blande mme 'tynnere', altså at hun har i mindre enn det som står anbefalt på pakken.

Det gjør jo at det smaker mindre mme og dermed blir mindre attraktivt.

Dette har hjulpet henne mye, noen netter sover han over nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...