Gå til innhold

Bemanning i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her siden det "skjer mest" her inne :o)

I barnehagen til jenta vår så er de en person på vakt den første tiden (1 3/4 time) Det er i denne perioden det kommer flest barn, og de skal også starte å spise frokost. Det er som regel et sted mellom 8 - 10 barn der når jeg leverer jenta vår på morgenen, noe som resulterer at de aldri har tid til å komme å møte når vi kommer. Jeg ser også at de har det veldig hektisk ved spisebordet. Matbokser skal fordeles, melk i kopper, melk i tutekopper, små skal ha grøt... noen vil kline makrell i håret.... ja dere skjønner sikkert.... ;o)

Mitt spm blir egentlig... Hva er vanlig bemanning på en småbarnsavdeling. Er det ikke litt ille når de bare er en på vakt eller??

Har også opplevd at de bare er en peson der når barna er ute å leker (i 14 tiden) Når jeg kom begynte noen av de minste å våkne etter å ha sovet. Disse skulle da kles på mens man fortsatt skulle holde et øye med de andre barna som svømte i sølepytter..... ikke noen lett oppgave...

Hva mener dere... skal man klage på slikt?? Tror jeg har hørt noe om at kommunen nekter dem å sette inn vikarer dersom noen er syke...Men det kan vel ikke være slik...eller?? Hva kan vi som foreldre gjøre i såfall??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når gutten min gikk på småbarn var de 10 stk på avd og da var det alltid 3 ansatte der... Trodde det var 3-4 barn pr voksen som er regelen.

det er IKKE bra at de ikke har tid til å ta henne imot altså - det skal de gjøre uansett!

Dette ville jeg tatt opp med ped.lederen.

Skrevet

Her har de tradisjonelle bhg 9 barn på små barnsavd og 3 voksne. Men disse går jo vakter og assistentene har arbeidstid på 7,5 tima og ped ledere 6,45. Så alle tre er jo ikke på jobb hele åpningstiden, men vi jobber mye med å ha tettes mulig med voksene når de er meste barn. . De nye base barnehagene har 14 små barn og 4 voksene.

Æ ville bare ha spurt i bhg, om de va meinga at ho skulle være aleina m så mange. Vi er ikke alene m de små, for hvordan gjør ho de når bleien lukter......

Skrevet

hmmm.... har aldri(!) sett at de ha vært så mange som tre på vakt samtidig i alle fall...... Tror det er et gjennomgående "tema" i barnehagene i denne kommunen. Dette er kanskje en av bakdelene ved at de tilstreber full barnehagedekning??

(Skulle vel tro at, tross alt, kvalitet må værer viktigere enn kvantitet når det gjelder barnehageplasser.....)

Skrevet

Basebarnehage med 14 under 2 år (05-06 barn.) Vi er:

Førskoleærer(pedleder) 07.00 -14.oo.

Assistent kommer 07.00 - 15.oo

Assistent 8.30- 16.3o

Førskolelærer/(Ped.l.) 09.30- 16.30.

I tillegg kommer det andre som hører til de andre basene...

En på tidligvakt med så mange hørest ille ut....

Skrevet

Ja, jeg synes det er ekstra ille at det ikke er mange nok på jobb på morgenen til at barna blir tatt imot på en skikkelig måte. Dessuten føler jeg at det ikke blir spesielt bra start på dagen, ikke for de ansatte og ikke for barna, når det er såpass kaotisk de første timene.

Jenta vår er heldigvis så stor at hun ikke "krever" allverden av oppfølging, men alikevel. Jeg ønsker ikke at barnehagen skal være et "oppbevaringssted" for barnet vårt. Da kommer jeg heller til å "sutte på tommelen" i noen år og heller ha henne hjemme! Jeg har kun søkt plass til henne fordi jeg tror det er bra for henne å være mer sammen med andre barn og lære seg litt om hvordan ting fungerer utenfor hjemmet (litt flåsete formulert kanskje men.... ) Hvis jeg merker at hun blir preget av den litt...tja..kaotiske... "tilstanden" som er der, så er det som sagt slutt.... Utrolig synd.. for jeg tror barnehager har mye å tilby barn hvis de bare drives etter slik de skal.... Huff... håper det kan bli litt annerledes der snart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...