Gå til innhold

Er det uhøflig å ikke be inne bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

når hun har hatt barna feks på overnatting og kommer senere enn avtalt? Altså, skulle levere før barnetv slik at barna kunne komme seg i seng til grei tid. KOomer halv syv med en overtrøtt minstemann og en storbror så full av sukker at han iallefall ikke orket kveldsmat. Jeg vet at om hun kommer inn da, blir det bare tull med legging, gjør den biten helst selv . Så jeg sa, kanskje dere vil komme en tur på kaffe til uken? og ba henne ikke inn.....snilt å passe dem og kjøre dem hjem, men hvorfor ikke holde tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes dat var godt å høre at du heller ba henne inn - senere. Noe annet ville vært total avvisning.

Skjer dette med forsinkelser ofte?

Selv blir jeg litt misunnelig.. Har ingen besteforeldre som stiller opp - selv om vi har & av dem ( pga skilsmisser)

De dyrker livet i spania, på golfbanen o.l. isteden for å være tilstede som besteforeldre. Når de en sjelden gang passer barnebarnet hejmme hos oss, står de klare i døra for å dra med en gang vi kommer hjem.

Nevner dette bare for å sette det i perspektiv. Men forstår godt dette med legge tider og ikke minst sukker..

Har du fortalt dem at dere overholder legge tidene punktelig hver kveld?

Det er ikke alle foreldre som gjør dette.

Vet hun når barna legges?

Håper det ordner seg og at dere forsetter i ett godt forhold.

Avlastning og oppmerksomhet fra besteforeldre er ikke alle til lags.

Skrevet

Skrivefeil % skulle være 6. Altså har vi 6 besteforeldre men ingen oppmerksomhet til vårt barn fra dem. Alle "dyrker"det gode liv som aktive pensjonister..

Skrevet

åååå...jeg må nesten le litt - jeg kjente meg så godt igjen!!!

Foreldrene mine er også av det kaliberet som du så treffende sier "dyrker det gode liv" - og ergo har utrooolig lite tid til overs til å være besteforeldre.

De få gangene de har presset pass av barnebarna inn i sitt travle og lisvsbejaende liv - får vi en følelse av at vi hindret deres siste mulighet til en ekstra billig helgebillett til en storby i Europa.

Mens våre egne reiseplaner inkluderer kanskje en ørliten biltur til Danmark - noe de synes høres litt kjedelig og "satt" ut...:)

Humre humre - men litt sårt innimellom!

Skrevet

:-) Smiler..

Som min far forleden sa: vi har gjort vår jobb vi.

sikkert sant, men burde barnebarna ses på som en jobb? Burde de ikke ses på som en kilde til GLEDE. Et sted der besteforeldere kan sette gode fotspor..

Det ble sagt på en radio kanal for en stund siden; vår generasjons besteforeldre er blitt sluppet altfor langt ut på golfbanen- og for langt unna vaffelhjernet :-)

En forklaring kan jo være at de fikk barn i tidlig alder og har mye å ta igjen. Ikke minst har de fleste i denne generasjonen god råd og det

drar nok også noe. De har muligheter, frihet og handlingsrom til å gjøre som de vil. Derfor er kanskje ikke de nære ting som barnebarn blitt noe

stort fokus for denne type besteforeldre? Ikke vet jeg, bare drodler ned noen tanker.

Jeg vet ikke hva de tenker eler tror om besteforeldre. men jeg vet at man ikke kan utsette en mulig nær relasjon. Den bygges jo som kjent over tid og med gjentagende gode møter. har en følelse av at mange travle besteforeldre tenker at barnebarna skal de ha tid til siden.- "når de blir gamle".

Men som Halldor Skard skrev et sted:

"Tro ikke at det gode livet kommer senere, livet kommer ikke - livet ER.

Hold om og hold av!"

Skjønt vi kan vel ikke stoppe disse travle besteforeldrene, dette må de erkjenne selv. Jeg håper bare at de innser at søken på det gode liv -. ikke nødvendigvis bør gå på bekostning av familien og spesielt de små barnabarna...

Jeg har i hvertfall bestemt meg for at om jeg er så heldig å få bli bestemor ( er moden mor nå) - ja da skal jeg sannelig se på

de små som kilde til glede og ikke minst inspirasjon over å kunne nyte

"det gode liv" sammen med dem!

God natt :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...