T**** mamma:) Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Har sittet å lest på forskjellige innlegg angående dette, og fant selv frem skjemaet mitt. Der så jeg at når jeg var på kontroll i uke 23 hadde jeg et mål på 24cm. Altså lå jeg over og utenfor den grønne streken. Hva er det egentlig disse måla forteller om? Størrelsen på babyen eller livmora? Hvis jeg ligger over normalen, tyder det da på at jeg kommer til å få ei lang jente? Ble masse spørsmål på en gang dette, men ble litt nysgjerrig.. Virker så lenge til jeg skal på kontroll igjen, så da rådslår jeg likegodt litt med dere:) Setter veldig pris på svar;)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 De sier at det er for å se hvor stor ungen er. Men det synes jeg er feil for det kommer jo ann på hvor mye fostervann og slik du har inni livmora di... =) Så jeg tar de målene der med en klype salt. Det er bare at de skal følge med veksten vår og til babyen...
T**** mamma:) Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2007 Høres logisk ut. Men er allikevell morro å tenke på at jeg kanskje kommer til å få ei lang jente. Er nemlig fars gener som har slått til da;)
kariuss Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 jeg lå bittelitt over den røde streken, og jordmora sa det var normal for meg siden høye jenter lå ofte litt over den streken... men er jo ikke mye det er snakk om da...
T**** mamma:) Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2007 Er ikke så veldig høy selv da (170) men faren er nesten 190:)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 å...jeg er ganske lav... 160 over strømpelesten og ligger øverst i sjiktet på det skraverte området. Det kan jo bare være en mage som ligger litt høyt eller mye vann. De første to barna mine var ikke spesielt lang eller stor. Helt normale, og kanskje litt under... Men jeg husker ikke hvordan magen min var med de to... og finner ikke de papirene etter de to... Irriterende, hadde vært gøy å se...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Det forteller hvor stor livmoren er. Babyen trenger ikke å være stor, fordi om målene er utenfor gjennomsnittet. I forrige svangerskap, lå målene mine utenfor den ytterste på kurven, og babyen veide 3200, og var 51 cm lang.
3 har blitt 4 Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er 1.65 og ligger langt over normalen.Gjorde d i forrige sv.sk også og fikk da ei jente på 3650g og 51 cm.Legen sier at jeg har kort overkropp(haha)og derfor får stor mage...
vannkvinne82 *060208* Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg lå under streken, og er 1,76 m høy. Jordmora sa at det var helt normalt...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Har lest mange innlegg fra folk som er redde for å få en stor baby ettersom sf målene ligger høyt. Jeg bor i Asia hvor de tar ultralyd på hver kontroll og min baby er IKKE stor til tross for sf mål laaaaaangt over det som står på de norske helsekortene. Legen min sier likevel at jeg er innen det normale og at han sjekker mest for å se unormale forandringer/ujevn økning som kan være tegn på at videre utredning er nødvendig. Så tror det bare er å ta det med ro, jeg:)
januar-baby Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Min jordmor sa det bare var fint om en lå litt høyt på de målingene. Betydde at baby vokste fint det og den hadde noe å gå om den kom for tidlig. Men betydde ikke at det var en kjempe-baby man hadde i magen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå