Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg tenker så mye på det med barnehage om dagen, og tror det kommer til å gro mose på meg mens jeg venter på svar. Har dere andre en backup plan dersom dere ikke skulle få plass, og hva gjør dere i så fall? Jeg synes det er så skummelt med dagmamma, men om vi må dit så lurer jeg fælt på hvordan vi skal gå frem. Nå er jo Mia 8 mnd og plutselig er februar her og jeg skal tilbake i (ny) jobb. Æsj :-/
Bellen^2 Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Inspirert av samtalen vår i dag ringte jeg kommunekontoret for å høre hva status var. Skulle jo ikke ha gjort det, det ødela hele den gode følelsen etter shoppinga i dag:/ Jeg snakket med ei heller sur dame som kunne fortelle at det hadde vært trekning på en til av de tre nye barnehagene som åpner i området og alle som hadde fått tilbud hadde akseptert:/ Da står vi i gjen med en mulighet, og den skal åpne i desember, men der har de ikke fått inn nok søknader på de ulike stillingene så den hadde de pr i dag ikke avklart bemanningen på (!?), så der var det heller ikke foretatt noen trekning......... De estimerer at den skal åpne som normalt i desember og at trekningen skal være klar i slutten av oktober. Jeg har egentlig ikke noe annet valg enn å nok en gang vente, krysse fingre og tær og holde pusten og håpe at denne ganger er det vår tur........... Inne på hjemmesiden deres har de en liste med familiebarnehager som jeg kommer til å sette meg ned å ringe for å høre om mulighet om å få for plass fra desember. Liten sjangse for at de har noe ledig, men må jo prøve. Jeg begynner å bli ganske så despereat:/
Millapril Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Vår backup plan er snille bestemor som har sagt seg villig til å passe på Erica, dersom vi ikke får plass. Det blir da i en overgangsperiode, og jeg kommer til å søke om redusert arbeidstid og sjonglere det litt deretter. Det er jo veldig snilt av bestemor, men kan tenke meg det blir slitsomt nok med en ett åring flyende rundt i huset... Dessuten tror jeg at Erica hadde hatt godt av å være sammen med andre barn og fått "kjørt" seg litt i løpet av dagen. Vet at det er flere familiebarnehager her i nærheten, så det er et annet alternativ. Ønsker ikke dagmamma, så fremt det ikke er noen jeg kjenner da..
Tussi og Maja Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Huff, ikke enkelt dette. Hvor lenge har de snakket om full barnehagedekning da?? Vi føler oss rimelig sikre på å få plass, etter som det er i august vi skal ha plass, og da er det jo etter ansiennitet. Men ellers har jeg sett meg ut en dagmamma i borettslaget her. Hun vet ikke om det enda... :-) Men hun jobber som dagmamma og virker som en flink dame. Men det kan jo hende hun har nok barn fra høsten av... Jeg får smiske litt med henne i tiden fremover:-)
Två små trollungar Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg vet at de i en barselgruppe gikk sammen 3-4 st. og passet barna til hverandre, slik at det ble 1-2 dager i uka hver, og så kunne foreldrene jobbe de andre dagene... Kanskje noe å tenke på dersom det er mange som ikke får plass? Eller så kan dere jo flytte til Asker, for her er det nesten full dekkning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå