Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Lurer på en ting ang avføring. Leste her i dag at "frø" i avføringen kunne bety melkeallergi? Jenta mi har små hvite frø i hver avføring (små hvite klumper). Sikkert dumt spørsmål, men jeg er helt grønn.. Er det normalt? Eller kan det bety melkeallergi? Hun har forøvrig endel vondt i magen, luft..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 "Vi" har laktoseintoleranse. Det arter seg slik at gutten får masse magesmerter og luft i tarmen da den ikke klarer å spalte laktosen/melkesukkeret. Dette viser seg som vandig diarre, noen ganger litt blankt, gult slim. Nå når jeg lever totalt melkefritt, tåler han mm og vi slipper melkeerstatning. Jeg mener å ha hørt at ved melkeallergi( allergi mot melkeprotein), så vil barnet også få utslett på kroppen. Barn med laktoseintoleranse og melkeproteinallergi vil ikke legge på seg tilfredstillende. Så det er jo også et symptom. Jeg har aldri hørt at korn i avføringen er et symptom, heller et tegn på at alt er fint. Babyavføring, de som kun får mm, er gul, myk og kornete jmf vår lege. Du kan jo forsøke å kutte melk og melkeprodukter i 10-14 dager, dersom det er en intoleranse/allergi vil barnet bli bedre raskt. Ofte er det dessuten en forbigående tilstand hos babyer pga umoden tarm. Dette var bare litt info om emnet. Lykke til;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå