Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig funnet frem til denne siden. Har forsøkt å bli gravid siden høsten 2006 - men ikke gravid ennå. Er 38 år - og har testet meg i alle retninger. Alt er ok med meg. Min mann er 45 år - og har flere barn fra før. Utrolig sliten av alle opp og nedturene. Lurer på om det er mange i denne aldersgruppen som har opplevd at det tar laaang tid - men som har blitt gravid til slutt - med naturmetoden. Mitt egentlige spørsmål er vel egentlig når det er jeg VIRKELIG bør begynne å bli stresset. Synes det er ille nok som det er allerede..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vil bare dele min historie.

Vi har prøvd å bli gravid en stund, er 38 år som deg og har ikke barn. Jeg begynte å tro at vi ikke skulle få barn. Hadde mistet hunden min for 3 år siden(han var gammel 13 år), vi bestemte oss for å få en ny hund som vi fikk i mai i år. Fokuset mitt gikk da på hunden og dette med barn kom litt i bakgrunnen. En måned etter at hunden kom i hus begynte jeg å stusse på at menstrajonen ikke var kommet, men det hadde jo skjedd før så jeg tenkte ikke så mye over dette til å begynne med. Men så begynte jeg å få menssmerter og tenkte at nå kommer mensen. Men den kom ikke, da tok jeg en test som viste at jeg var gravid. Tror jeg gikk i sjokk i en måne etter og trodde ikke dette før jeg så det på UL. En stun etter dette var det en venninne av meg som fortalte at det var gjort litt forskning på dette med å skifte forkus og ikke stresse med det å bli gravid og det virket i mange tilfeller. Man har jo hørt om dem som har adoptert pga at de har prøvd i mange år å bli gravid og når adoptiv barnet hadde blitt en realitet så har paret blitt gravid. Jeg begynner å tro dette selv for med en gang da fokuset mitt ble flyttet fra barn til valpen, så skjedde miraklet. Men det er ikke lett å ikke tenke på dette når man er 38 år og man kan jo ikke vente for lenge heller med å få hjelp. Sender deg masse lykkestøv og gode tanker og ønsker deg lykke til!

Skrevet

Jeg er 36 år og fikk ei jente i februar i fjor. Etter 8 pp. Den måneden jeg ble gravid skulle vi ta en pause, fordi jeg skulle søke ny jobb. Og dermed satt den. Det gjelder å få fokus på noe annet. Det er veldig lett å si, men nå har vi prøvd i 10 mnd på nr 2. Klarer ikke å tenke på noe annet. Det er lettere sagt enn gjort. Prøver å ikke fokusere så mye på det, men etter at to stykker på jobben er blitt gravide er det ikke så lett.

Skrevet

Heisann :)

Jeg blir selv 38 år i desember. Har tre store barn fra før, og jeg og mannen min (som fortsatt er den samme) har forsøkt å få en til siden slutten av 2005. Etter at vi hadde prøvd ett år ble jeg gravid. Hadde da vært til utredning fordi vi syns det gikk så tregt, og de fant ut at mannen min har litt nedsatt sædkvalitet.

Men jeg ble gravid etter ett år da, men mistet dessverre etter 3 mnd. Nå har vi prøvd siden jeg mistet i midten av mars, og er enda ikke gravid.

Har tatt tre kurer med Pergo. Vi fikk beskjed fra gynekologen vår at pga. den nedsatte sædkvaliteten vil det normalt ta lengre tid før jeg blir gravid, men det er ikke umulig. Vi må bare prøve å være litt tålmodige, men det er jammen lettere sagt enn gjort.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...