Gå til innhold

Hva slags prevensjonsmiddel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har/bruker dere? Funker det bra? "Fornøyd"?

Skal snart på 6 ukers kontrollen og burde vel bestemme meg for prevensjonsmiddel..

Har ikke gått på no prevensjon på mange mange år..aner ikke hva som er på markedet en gang! Derfor hører jeg litt med dere da jenter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk satt inn spiral jeg, kan ikke gå på p-piller pga at det inneholder et hormon som kan gi blodpropp og jeg har blodpropp i familien. Så jeg har kobberspiral. Tror det var det den het. Er veldig fornøyd så langt!

Skrevet

Noen flere som vil dele erfaringer?

Skrevet

Har hormonspiral. Blødde en stund etter jeg satt den inn men, er veldig fornøyd.

Skrevet

Minipillen Cerazette. Legen dyttet den på meg på 6-ukerskontrollen og så begynte jeg bare å ta den (hadde nok å ta stilling til som fersk mor). Har ikke hatt noen bivirkninger, men heller ikke sett noe til mensen.

Babyen er 6 mnd nå, jeg synes det er litt rart å ikke vite om jeg har begynt å få eggløsning igjen. Er visst noen som ikke får mens når de går på Cerazette. Men den er enkel og grei å ta og man kan ha et slingringsmonn på 12 timer og babyen tar ikke skade selvom man ammer (inneholder ikke østrogen).

Har ikke hatt noen særlig sexlyst men vet jo ikke om det har noe med pillen å gjøre, eller at jeg er sliten og oppslukt av morsrollen. Skal visstnok være fort gjort å bli gravid igjen når man slutter med den, ikke som med p-piller da det kan ta lang tid for kroppen å omstille seg.

Skrevet

Jeg fikk minipillen conludag da jeg var på 6 ukers kontroll. Begynte med denne ca 7,5 uker etter fødsel. Og har blødd litt nesten hver dag til nå. Og nå er det 4 ,5 mnd siden fødselen. Altså blødd i 2 1/2 mnd ca. Nå har jeg slutta, og blør ikke mer. Halleluja:) hehe..

Fikk også så mye hormoner av de, at jeg var sur og grinete hele tiden. Stakkars samboeren min..:)

Jeg skal få satt inn spiral når jeg får tilbake mensen. Regner med det blir mye bedre, ettersom det ikke er hormoner i den:)

Lykke til.

Skrevet

Tåler ikke p-piller, så fikk satt inn kobberspiral. Var ikke vondt å sette inn- trodde ikke på gyn. da han sa han var ferdig... Eneste bivirkninger jeg har hatt er at jeg blør litt mer og en dag lenger enn før- men det er helt greie bivirkninger synes jeg hvertfall.

Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral nå ca 3 mnd etter födslen,blödde bare litt

i 2 dager etter jeg satt den inn.

Veldig fornöyd!

Legen sa også at det gikk fort og bli gravid igjen,når man tok den ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...