varg veum Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Varierer litt her men: ungdom mot narkotika Norsk cøliaki forening LHL (men de begynner bli plasomme selvom jeg forstår de) lokale idrettslaget (ungene selger lodd:) hmm kommer ikke på flere i farten.. ja og putter på småpenger på børser om jeg har.. sånn som stårå samler inn f..eks på butikken..
Gjest ->>- Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Med penger: Amnesty, Redd Barna, idrettslaget og en bitteliten, latinamerikansk hjelpeorganisasjon. Og noe privat bistand. Med innsats: Røde Kors, Amnesty og idrettslaget.
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 De to fadderbarna vi har hatt i 8 år, velforeninga her vi bor. Glemte å si i stad at hvert år har vi basar og samler inne penger til kreftavdelinga for barn på St. Olavs. Har gjort det 3 år på rad nå. Men tydeligvis gir jeg ikke nok, så jeg får velge meg ut enda mer og støtte.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Varierer litt fra år til år, men stort sett: Kreftforeningen Frelsesarmeen Sjømannskirken Norsk Blindeforbund Norges Diabetesforbund Luftambulansen Tv-aksjonen hvis vi er hjemme og lokale idrettslag.
varg veum Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2007 haha lilly 79... jeg mener at ingen MÅ gi noe som helst... man jobber å tjener penger og det er faktisk ikke MENINGEN at man ska gi dem bort.. jeg kan fint si nei til både det ene å det andre.. merker jeg er litt ego og gniten som folk sikkert vil si... for jeg støtter kun ting som går inn på MEG.... idrettslaget fordi der går min sønn (eller det hadde jeg vel støtta uansett) cøliakiforneningen fordi jeg har det selv LHL fordi jeg har flere kjente som er rammet ungdom mot narkotika -------"------------ Men jeg har god samvittighet for føler jeg gir mye unasett.. Er ikke alle som har millioner på bok!! hihi
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Godt å se givergleden her inne og at folk støtter opp og bryr seg:)
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Den siste kommentaren var ikke retta mot deg altså, ble bare så oppgitt på den andre tråden her:-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Økonomisk støtter vi leger uten grenser og kirkens nødhjelp fast. Ellers så støtter vi en del privat bistand gjennom venner som jobber/kjenner prosjekt. Er aktiv i amnesty selv og en ad hoc gruppe for bedre bymiljø.
silhah og emilie Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 kirkens nødhjelp er fadder gir hvis noen kommer på døra og jeg har penger LHL frelsearmeen har ikke råd til så mye akkurat nå men gir så mye jeg har mulighet til
wirre;o) Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Røde kors Røde kors barnehjelp Private hjelpesendinger - hviterussland og latvia
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Ser at veldig mange av dere støtter kun norske organisasjner.. gåe det ikke inn på dere at barn sulter og lider i verden ellers.. I Norge har vi det utrolig godt, synes mye mer ressusrser burde brukes på andre områder i verden...
silhah og emilie Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 neffi spar deg...kan du ikke bare være glad for at vi gir??? sorry men akkurat nå provoserer du meg noe voldsomt
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #14 Skrevet 16. oktober 2007 Kattens Vern, Dyrebeskyttelsen. Røde Kors... burde ha støttet flere, men sånn er det...
Diva Muffin Skrevet 16. oktober 2007 #16 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg støtter Amnesty og Leger uten grenser på fast basis. Jeg er bevisst på hva jeg kjøper, prøver å velge Fair Trade hvis jeg mot all formodning skulle finne noen produkter i butikken. Ellers støtter jeg det som faller seg sånn, avhengig av hva jeg har økonomi til.
silhah og emilie Skrevet 16. oktober 2007 #17 Skrevet 16. oktober 2007 du kjære deg..når du skreiv alt det du gjorde i den tv-aksjon tråden og nå spørr om noe slikt på den måten du spørr..du må da skjønne at det provoserer... ikke alle i norge har det bra...så da må vi få lov til å hjelpe vårt eget land også
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #18 Skrevet 16. oktober 2007 Det er vel ikke så veldig rart igrunnen..Mange av de norske organisasjonene jobber jo i utlandet, og oftes sammen med andre org. Lokale og internasjonale. Sist vi var "ute" var det 4 organisasjoner som betalte lønna vår. En norsk. En annen grunn er vel at en føler at en "kjenner" bedre en norsk organisasjon.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #19 Skrevet 16. oktober 2007 Jo faktisk , alle i Norge har det bra i forhold til mennesker i mange andre land. Staten tar seg av de som bor i Norge. Mange land har ikke en regjering som i Norge. Jeg synes minst 5 % av statsbudsjettet burde gått til bistand for bedre levekår for barn i andre land. Nå er det kun1 % av statsbudsjettet som går til bistand....
silhah og emilie Skrevet 16. oktober 2007 #20 Skrevet 16. oktober 2007 ja i forhold ja men ikke alle har det BRA og da tenker jeg ikke sammenliknet med andre... jeg syns vi skal sette pris på givergleden generellt og ikke hva vi gir til.. jeg syns det er flott at du er så engasjert osv men syns du skal la andre få gi til det de vil..og om du skal kommentere det så kan du gjøre det på en litt annen måte
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 16. oktober 2007 #21 Skrevet 16. oktober 2007 Nei neffi, alle i Norge har det ikke bra. Du må være ganske naiv hvis du tror det at alle har det bra. Og hvordan kan du si at mange av de som er fattige i Norge har det så mye bedre enn fattige i utlandet. Du har nok ikke sett mye her til lands du da. Jeg jobber i et yrke der jeg ser at alle slett ikke har det bra. Og uteliggere i Norge får ikke bestandig den hjelpen de trenger. Frelsesarmeen er med på å bedre forholdene til mange uteliggere, narkomane osv i Norge, men de hjelper faktisk også andre land.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. oktober 2007 #22 Skrevet 16. oktober 2007 Økonomisk støtter jeg Flyktningehjelpen, Leger uten Grenser, Røde Kors, Amnesty, Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen (kun i julegryta). Bidrar fysisk hos Røde Kors, men regner med jeg med tid og stunder blir en fotball-mamma.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #23 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg står på mitt og mener ihvertfall at de har det bedre enn barn som sulter og lider i andre land....
Gjest ->>- Skrevet 16. oktober 2007 #25 Skrevet 16. oktober 2007 Det er selvsagt en idiotisk ting å drive sammenligning av, siden fattige har det kjipt enten de bor i Norge eller Sudan: men jeg vil likevel tro det er verre å se ungene sine sulte i hjel enn ikke å ha råd til nye sko og skoletur til ungene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå