Gå til innhold

Behandling av urinveisinfeksjon når man er gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på kontroll idag og de fant spor av hvite blodlegemer i urinprøven, har hatt skikkelig svie også i det siste, så det er nok en infeksjon. Noen som har hatt dette og vet hvordan det behandles? Kan vel ikke ta antibiotika når man er gravid? Jeg blir automatisk litt bekymret for den lille når ikke alt er som det skal være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var på føden for noen uker siden, og de fant nitritt i urinprøven, og det pleier å være et sikkert tegn på uvi, de dyrka den, men ringte meg aldri tilbake, og siden jeg ikke hadde noen sympt, trodde jeg alt var i orden! helt til legekontroll, hvor de fant hvite blodlegmer (som deg!) og da satte legen meg på antibiotika, den typen jeg fikk, var spes for uvi, og gravide kan bruke den inntil to uker, ikke lengre! jeg fikk en kur på en uke, og antar at den er borte nå, jm fant ikke noe v forrige kontroll!

så det går nok bra med deg,og!

god bedring!

Skrevet

Takk for svar! Fant også et innlegg på skravlesiden om dette, så nå er det bare å vente til jeg får tilbake svar fra dyrkingen. Har mest lyst til å dra tilbake til legen med en gang siden de fant både nitritt og hvite blodlegemer i testen, føler liksom ikke at jeg bare kan sitte og vente når jeg vet at jeg trenger en kur for dette!

Skrevet

Jeg fikk urinveisinfeksjon i uke 28 og det ble behandlet med antibiotikakur som også gravide kan ta. Gikk på den i 5 dager, og da var jeg kvitt det! Måtte på ekstra kontroll etter kuren da, for å se at alt var normalt igjen.

Skrevet

Da blir det ny tur til legen i morgen :)

Skrevet

Må bare si; HVA SKULLE JEG GJORT UTEN BIM? ER SÅÅÅÅÅÅ KJEKT:))

Skrevet

gjør ikke noe å få penicilin eller antibiotika i graviditeten.vet om noen som gikk omtrent på det kontinuerlig pga gjentatte urinveisinfeksjoner i graviditet og det gikk helt fint.hun merket ikke at hun hadde det selv men det hadde nesten gått til nyrebekkenbetenelse.sånt er viktig å sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...