Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 hva ville dere ha gjort hvis dee hadde misstanke om at dere var smittet av dette? jeg er i min 23 uke og er så nervøs for om jeg har fått dette.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Be legen ta en prøve. Tok du test i begynnelsen av graviditeten? Hvis den var negativ og den prøven du tar nå er positiv, så vet du at du er smittet i graviditeten. Hvis du ikke har tatt test tidligere, så kan det jo hende at du var positiv i ugangspunktet. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 tok blod prøve i begynnelsen ja. men ikke noe spesifikt på toxoplasmose. hvor fort burde jeg ta denne prøven?
lille_my:) Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 kontakt legen din og insister paa en blodproeve til:) da slipper du aa bekymre deg noe mer for det... det gaar bra om de oppdager det tidlig, og det er slitsomt aa gaa rundt aa bekymree seg:) lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 hvis jeg dukker opp på labben uten time på torsdagen, kan jeg kreve blodprøve da?
lille_my:) Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 aner ikke for aa vaere helt aerlig, men jeg hadde insistert, ingen som liker en hysterisk gravid dame paa kontoret! he he, kan du kke ringe legen din paa forhaand og forklare situasjonen og spoerre om en rekvisisjon? vet ikke om de kan ta blodproever uten det, er ingen ekspert, men jeg ville ha ringt legen min jeg... de burde jo ta det paa alvor! hvorfor tror du at du har faatt toxo forresten?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 jo, for jeg har en kjæreste som har 3 katter. den ene av de bæsjer inne, og dette har jeg da hatt kontakt med. ikke direkte putta bæsjen i munnen, men jeg er usikker på hvor godt jeg har vakset meg ol, for jeg er fæl med å putte fingrene mine i munnen når jeg sitter i ro. også har jeg ikke vært helt flink når det gjelder renslighet med hensyn til rått kjøtt. så nå sitter je her småforkjøla, hodeverk og er slapp.. har en uggen følelse for at dette er toxo.
lille_my:) Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 huff, den er kjip! ring legen din, du og forklar han/henne det... soerg for at du blir tatt paa alvor... lykke til iallefall, det gaar nok sikkert bra, men krysser fingrene for deg!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 skal ringe i morgen da tlf tidene deres er over nå. prøve å få meg time på torsdagen jeg. håper så at jeg ikke er smittet av dette. men tusen takk for hjelpen:)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Jeg fikk i meg litt dårlig stekt kjøtt tidligere i sommer. Da ringte jeg bare legekontoret og forklarte, og dama i telefonen sa jeg bare kunne komme innom og ta blodprøve dagen etter. Trengte ikke snakke med legen en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå