Gå til innhold

Kan jeg ha blitt forgiftet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drev med hagearbeid for flere dager siden,og kom til å tråkke midt i ei sandtue med sånne hissige "fire-ants". De angrep meg selvsagt, og beit meg på begge beina flere steder.

Nå har jeg hatt vondt i hodet og vørt kvalm siden den dagen,og blemmene ser nå ut som vannkopper,og samme hvor mange hodepinetabletter jeg kjører på med,går ikke hodepinen over....

Så jeg kom til å tenke på at det kanskje kan ha en sammenheng med maurbittene?Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg har lest noe om det for noen år siden, men husken min er ikke så mye å skryte av. Mener ihvertfall at man kan bli ganske dårlig av å bli angrepet av slike "fire-ants"... Ville vel sjekka med en lege for sikker hets skyld....

Skrevet

Har ikke fått helseforsikring enda....

Skrevet

Symptoms and First aid

A human leg three days after coming in brief contact with a fire ant colony.The venom of a fire ant sting causes stinging and swells into a bump. They can be very irritating and painful at times, especially when stung repeatedly by several at once. The bump often forms into a white pustule, which is at risk of becoming infected. The pustules are unattractive and uncomfortable while active and, if the bite sites become infected, can turn into scars. Additionally, some people are allergic to the venom and, as with many allergies, may experience anaphylaxis, which requires emergency treatment.[2] An antihistamine or topical corticosteroids may help reduce the itching.

First aid for fire ant bites includes external treatments and oral medicines.

External treatments: a topical steroid cream (hydrocortisone), alcohol, bleach, a whipped mixture of egg whites and salt (spread over the affected skin for 30 minutes, removes the pain).

Oral medicines: antihistamines

For patients who experience severe or life threatening allergic reactions to fire ant insect stings, visit a doctor as soon as possible.

Skrevet

Hvis du hadde hatt alvorlig allergi, så ville nok den reaksjonen kommet allerede.

Kanskje du skal prve å ta noen antishitamintabletter, evt. vaske blemmene så du unngår infeksjon??

Antihistminer selges sikkert uten resept i Unaiten, for det gjør de til og med her.

Skrevet

Takk..fant litt mere info her også:

http://www.extension.org/pages/Fire_Ant_Stings

Der står det om hodepine og svimmelhet.Men tror nok jeg ville vært død allerede,dersom jeg var allergisk...?

Skal kjøpe noe antihistaminer i dag,for jeg blir gal av hodet mitt. Blemmene er store på anklene, og jeg skal iallefall ikke klemme på dem.

Tenkte stikke innom og måle BT,sånn at jeg får sett om det er lavt (var visst ikke bra,om det er det i tillegg).

HATER disse insektene!

Har kjempet en voldsom kamp mot dem lenge. Skal drepe flere i dag. Heller gift på tua,og glodvarmt vann....

Skrevet

Hvis man har alvorlig allergi, ville nok reaksjonen ha kommet allerede, men jeg ville nok fulgt ekstra godt med hadde jeg vært deg.

Forb... møkkainsekter!!!!

Nei, klemmer du på bittene, er nok sjansen for infeksjon bare større. sIkkert bedre om du vasker med et eller annet uten å klemme. Er det veldig mange bitt? Få tak i hydrokortisonkrem kanskje?

Om du reagerer sånn, burde du kanskje holde deg unna?

Skrevet

leste en plass att om du blander salmiakk og klorin(IKKE pust d inn=Pmen det viste du vel?) så tar det knekken på maur av de fleste slag...reint, ikke blandet med vann...

Skrevet

De tuene er vanskelig og oppdage til tider,da det kan være kun en sandflekk i plena. Jeg drev med gresstrimmeren,og oppdaget den ikke der jeg sto midt oppi herligheten...

De er kjempesinte insekt!

Har kartlagt hvor de er,og det er en god del sandtuer rundt på tomta.

Det som er problemet er at de kan være 2meter nedi jorda, disse tuene...Og har ganger både her og der.

Heldigvis ingen i nærheten av huskestativet til L.

Men her skal de bekjempes! Har kjøpt en diger pose gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...