trebarnsmamma? Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Uff, jeg hadde en lang og komplisert fødsel sist. Hva skal jeg finne på forå "psyke meg opp" til neste fødsel?
Håperpåønskebaby Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Når har du termin? Det jeg hadde gjort, var å prate en del med jordmor om dette. Om du eventuelt kan komme inn på sykehuset tidligere, hvor stor sannsynlighet det er for at denne fødselen blir lik osv... Hvor lang, og hvilke komplikasjoner var det du hadde sist? *føler med deg*
Nelly79 Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Er nok i samme båt vi Peekaboo, hadde også en lang og komplisert fødsel sist som endte i katastrofe keisersnitt etter 30 timer med falske rier og null åpning. Hvor langt er du på vei? Har en stund igjen jeg da, men tiden går fort, har termin 5 mars.
trebarnsmamma? Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har termin i slutten av mars/begynnelsen av april, orker ikke å skildre hele fødselsforløpet her inne, men det ble en veldig "teknisk" fødsel hvor jeg var bundet til senga av masse apparater (elektroder inn vaginalt til hodet på babyen og hjerteregistratorer) pga at det pga sykdom i svangerskapet, alvorlig hyperemesis og mistanke om misfarget fostervann gjorde at jeg ble kategorisert som en risikofødende. Fødselen tok nærmere to døgn fra jeg startet opp med rier og vannavgang. Det første halvannet døgnet klarte jeg meg "fint" selv, men da det ble satt drypp pga sakte framgang og mistanke om infeksjonsfare hos baby ble alt et rent lite helvete. Jeg er livredd for at kroppen min ikke skal klare å "åpne seg selv" slik som sist!!! Jeg burde kanskje snakke med legen min om det ja, det var en god ide. Angsten har begynt å bare bygge seg opp, og det er så fælt! Stakkars deg nelly79 som hadde katastrofeks! Får du god oppfølging nå? Skal du ha ks?
Nelly79 Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg får god oppfølging og jeg kan få ks hvis jeg vil, men jeg har lyst til å føde normalt, har lyst til å oppleve hvordan det er... Men jeg har ikke bestemt meg enda! Men en ting er hvertfall sikkert og det er at denne gangen skal jeg stå på mitt og ikke bare "jatte" med som jeg gjorde sist..
dritgrei hei hei! Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Hei Peekaboo Jeg har ei god venninne på dib som har skrevet ned sine fødselshistorier, og jeg vet athun har gitt dem til noen for nettopp å motivere jenter som gruer seg til å føde... Det går ann å finne henne på dib "phantomet" kaller hun seg, og er verdens snilleste dame! ei som er fryktelig god på heiing, og vet noe om å motivere til en trygg og god fødsel. Jeg vet ikke om det er interresant for deg, men hun har sagt at du kan ta kontakt om du vil :-) Lykke til!!! klem fra
trebarnsmamma? Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2007 nelly79: enig med deg, denne gangen skal det ikke tas beslutninger over hodet på meg! dritgrei: husker deg fra dib sist, jeg fødte juni06 Tusen takk for tips, jeg skal se om jeg finner fødselshistoriene hennes! tusen takk for svar, jeg gruer meg så fryktelig, og jeg som bare gledet meg til første fødsel og gikk inn i det "kamplysten" og med åpent sinn, alt det er borte etter en fæl førstegangsopplevelse :-/
dritgrei hei hei! Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 du finner ikke historiene hennes, så du må oåppsøke henne på dib har du full postboks??? for jeg ville jo egentlig sende deg noe på pm :-)
trebarnsmamma? Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2007 Åå, skjønner! Jeg har ikke full postboks, men "din egen side" med postkassen osv. har ikke funket hos meg på mange mange måneder, forstår det er mange andre som sliter med det samme problemet?
dritgrei hei hei! Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 å det var dumt men du finner henne der inne altså, rop på henne inne på modne foreldre så finner du henne :-)
Ulldott Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Kjenner meg igjen... Før sist fødsel var jeg "knall tøff", mente jeg hadde høy smerteterskel og gledet meg faktisk til fødselen. Fødselen var hard og fæl og i ettertid har jeg blitt liv redd for smerte (begynner nesten å grine når jeg må ta blodprøve... Jeg var hos jordmor og hun spurte meg hvordan sist fødsel var. Jeg fortalte kort om den. Hun tok meg i hånden og sa at sånn skulle IKKE neste fødsel være! Hun forsto med en gang at jeg sliter med dette og satte av en hel klokketime neste gang slik at vi kan gå gjennom sist fødsel og hva vi kan gjøre for å få det bedre neste gang. Hun kan selvsagt ikke "love" meg en fantasktisk fødselsopplevelse neste gang, men det gjorde veldig godt å få snakke om det som skjedde sist og redselen for neste fødsel. Jeg skal også bli tøffere og stå på mitt og kreve skikkelig oppfølging etter fødselen. Jeg har så smått begynnt å glede meg til babyen kommer nå. Tidligere i svangerskapet har jeg ikke klart å se forbi fødselen. Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå