Gå til innhold

Dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ikke invitere bf til dåp, da han går rundt og sier at jeg ikke vet hvem som er faren til barnet og at han ikke har stilt opp. Han har ikke vært med på å finne navn, og egentlig ingenting. Han har nå ny kjæreste.

Det jeg egentlig vil ha, er en bekreftelse på at det ikke gjør noe om jeg ikke inviterer han. Han har liksom aldri vært der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjør ikke noe om du ikke inviterer han, det er jo fullstendig opp til deg.

men det kan jo være greit i forhold til barnet av du klarer svelge oppførselen hans så han for barnets skyld kan komme, i allefall i kirka for der kan jo alle som vil komme uansett:)

Skrevet

Ja, om han kommer i kirka eller ikke, er jo ikke opp til meg. Men jeg tenkte på selskapet etterpå. Nå har han sett henne to ganger etter hun ble født, og farskapet er jo enda ikke bekreftet (ble dnatest og hele det styret fordi han ville ikke godta farskap). Barnet er jo nå bare 8 uker, så hun vil jo ikke merke noe fra eller til. Uff, jeg vet ikke... Han vet at det blir dåp snart, og han har ikke sagt noe...

Skrevet

Her er heller ikke papirene i orden enda, og vi har dåp til helga, Jenta er nå 5 mnd... Har utsatt dåp så lenge delvis pga å gi ham mulighet til å skrive under og komme på banen. Men, han og familien kommer ikke. Han har ikke sett barnet. Tviler på familien hans vet noe, så det blir bare min familie denne gangen også.

Jeg ville bedt ham - og sagt at dersom du mener du er faren så bare kom. Da bekrefter han det evt samtidig. Ønsker han ikke "bekrefte" farsskap kommer han neppe. Man går jo ikke i hvilken som helst dåp. Hva med familien hans?

Når det gjelder babyen så skjønner ikke hun noe enda - men senere vil ho se at pappa mangler på alle bildene fra dåpen.... Da kan det være greit å kunne si at han var invitert, men at han skulle noe annet.

Skrevet

Er du 110% sikker på at det er han som er faren da? Da ville jeg sagt at det var opp til ham. Du kan jo invitere både han og familien hans, så får de komme hvis de vil?

Men jeg skjønner deg VELDIG godt! Jeg hadde nok ikke villet invitert ham, men på min datter sine vegne hadde jeg kanskje gjort det likevel sånn for ettertiden. Om han vil komme eller ikke er jo opp til ham. Kanskje foreldrene hans vil føle seg litt snytt? De trenger jo ikke å være tullinger selv om faren er det!

Skrevet

Jeg er 350% sikker på at det er han som er faren:)

Har vurdert å invitere foreldrene hans, men jeg vet jo ikke hva han har sagt om meg til dem. Han går rundt og sier så mye stygt og jeg kan jo ikke si sannheten til foreldrene hans, for da vil jo det være å snakke stygt om sønnen deres.

Han ga meg klar beskjed om at jeg ikke skulle arrangert dåp "når jeg ikke visste hvem som var faren", og jeg tviler egentlig på at han vil komme hvis jeg inviterer han... Vi klarer ikke å snakke sammen uten å krangle...

For barnet sin del er det jo synd at det ikke er en pappa i nærheten, men jeg er redd for at han skal bli den pappaen jeg hadde. En som bare stilte opp når det passet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...