Mamma´n til A og F Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Åltså: Man har jobb, me kan ikke jobbe fordi man ikke får barnehageplass. Da er man så heldig å kunne heve den nette sum av 3300 kroner.... Man har ikke jobb og får utbetalt 4 ganger kontaktstøtten i arbeidsledighetstrygd...
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Man får bare dagpenger om man er arbeidsøkende. Man kan bare være arbeidsøkende om man har barnehageplass o.l. Så teorien din stemmer ikke helt.
Gjest irismor Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Det finnes ikke noe logikk i det, i det hele tatt. Men det er jo det norske systemet på sitt neste....
Mamma´n til A og F Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2007 Ja nettop, enda værre spør du meg. Man har ikke mulighet til å søke jobb en gang....
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Det er jo faktisk krav om at du skal være tilgjengelig 8-16 når du er arbeidssøkende, og NAV sier jo at det er en fulltidsjobb å være arbeidssøkende. Samt at du skal kunne stille på kurs og jobbklubb og slikt på kort varsel og da må ha barnepass i den tiden. Så det stemmer jo ikke HEEELT det du sier.
Mamma´n til A og F Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2007 Stemmer nok i teorien det du sier, men i praksis neppe. En journalist jeg kjenner har vært hjemme i 2 år, har ikke jobbet en dag. Hvis man ikke ser på det å sende inn meldekort som en jobb da... Poenget mitt var å illustrere ironien i systemet. ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå