Gå til innhold

Er de sluttet med å bade babyene

Anbefalte innlegg

Skrevet

like etter fødselen på alle sykehus?

For 5 år siden så fikk far bade lille gutten mens jeg tok meg en dusj.

Søstren min fikk barn på ullevåll og de badet ikke babyene på sykehuset. Fordi at fettet på huden skulle trekke inn.

Er dette tilfelle overalt nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om det er sånn de gjør det over alt vet jeg jo ikke, men riktig som du sier på Ullevål, der gnis babyen ren for blod og slim, fettet mener de bør være på det første døgnet fordi det hjelper baby å holde varmen. Er nok ikke så ekketl som høres ut :)

Skrevet

hva?stemmer det??har fått barn i skien i 2001 og 2005 og de har da alltid vasket babyen etter en liten stund.

Skrevet

Det var ikke snakk om bare det første døgnet. Hun lå der i nesten 4 dager og fikk ikke badet han. Beskjeden var at de bare skulle tørke/vaske vekk bæsjen.

Skrevet

Hm. jaja. jeg skal føde der om en seks ukers tid, så da får jeg se :) Forstod det sånn som at det bare var første døgnet da jeg pratet med jm, man er jo på hotellet og kan vel bade sin egen baby om man vil...?

Skrevet

Når jeg fikk førstemann så badet vi han ikke før dagen før vi reiste hjem, men barnepleierne dusjet babyen der hvor jeg fødte.. Men det var ikke det første de gjorde nei...

Skrevet

Jeg fødte på Ullevål sist og der bada dem ikke barnet på føden. Men på barselhotellet anbefalte de å skylle babyen i vasken når den hadde bæsja. Men selvfølgelig er dette noe man bestemmer selv. Vil man bade babyen så gjør man det når man vil. Mannen min synest det lukta litt ekkelt, spes av håret til barnet, så vi tok en grundig vask dagen etter fødsel.

Skrevet

hei.jeg fødte nesten 5 uke før terminen.på det sykehuset jeg var på brukte di å bade ungene på 3 dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...