Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd det samme? Jeg er 14+2 i dag, og har de siste dagene merket at jeg ved stress får smerter i magen. Det er noen ganger som kynnere, at det strammer seg, men det føles som menssmerter. Men noen ganger har jeg opplevd en sterk smerte på ett punkt nederst i magen. Da hjelper det bare å ligge rett ut og stresse ned. Blir litt bekymret.... Hva skjer liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det samme.. Fikk beskjed av legen om å stresse ned, og ingen fysisk aktivitet utover rolige spaser turer.

Skrevet

Jeg opplever det samme som deg, men en stor forskjell er at jeg ikke har mensliknende smerter, kun strekk og kynnere når jeg har jobbet, gått og løftet mye. Veldig ubehagelig, men tror ikke det er farlig.

MEN jeg tror det er viktig å skille mellom slike smerter jeg beskriver, og mensliknende smerter! Høyst ukvalifisert dette her, men tror at mensliknende smerter ut over de første månedene bør tas på alvor og tas opp med lege eller jordmor. Ikke sikkert det betyr noe, men slik tenker i alle fall jeg etter å ha erfart at rier er som sterke menssmerter. Da tenker jeg at man bør ta det med ro når man får slike smerter tidlig i svangerskapet. Men dette er bare synsing fra min side, snakk med jordmor eller lege!

Skrevet

Hei. Menslignende smerter i svangerskapet er helt vanlig. Det betyr at livmoren vokser. Menssmerer og blødning er derimot ikke bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...