2 små orkaner Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Har vært 100% sykemeldt og skal nå begynne igjen på jobb 60%. Problemet er at jeg blir "friskmeldt" en fredag og skal i følge mine nye arbeidstider jobbe tirsdag, fredag og lørdag. Nå mener sjefen jeg skal jobbe både fredag og lørdag i den uke jeg blir friskmeldt, men da blir jo jobbprosenten 100% og ikke 60%. Eller er det helt feil??? Jeg mener jeg skal jobbe (7,5 + 6= 13,5 * 0,6% = 8,1 time).
Guttemamma75 Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Sjefen din har rett fordi uka går fra mandag til søndag.... Dvs at du i den uka du blir friskmeldt jobber fredag og lørdag, og resten i neste uke..... Uka går m.a.o ikke fra dag til dag - f.eks fredag til fredag....... Huff dårlig forklaring, håper du skjønner hva jeg mener...
2 tette - med flette Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Det blir jo riktig det, siden du skal jobbe 3 fulle dager, så blir det jo slik.. Blir jo veid opp for de andre dagene uansett.. Om du f.eks er sykemeldt 40 % i 2 uker, så må du jo regne tilsammen i de 2 ukene, om du skjønner ? hehe, litt klønete skrevet.. Så da vil du jo uansett ta igjen de dagene neste uke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå