Gå til innhold

sex med x samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

og kondomen røk. var ferdig med mesnstrasjon i går. er det mulighet og bli gravis no? han kom uttafor! off fortvilet no!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det en en kjangs for at du er blitt gravid, men man kan jo aldri vite. Vi er så forskjellige vet du.

Var dette i går? eller nå nettopp?

Hvis det er innenfor 72 timer ville jeg tatt meg en tur på apoteket og kjøpt angrepillen. Koster ca 150kr og ligger balnt graviditests tester og slike ting. lykke til:)

Klemmen

Skrevet

det skal vel godt gjøres å bli gravid når du nettop ble ferdig med mensen og han ikke kom inni, men det finnes jo likevel en mulighet for å bli det.

Skrevet

Er det ikke akkurat slike tilfeller angrepille er ment for, da? Må tas innen et døgn etter samleie, tror jeg. Bivirkninger som en middels fyllesyke, sies det.

Det er en liten mulighet for å bli gravid, noen få sædceller slipper ut før hovedspruten, og de kan leve i 5 dager. Da er du jo omtrent ved eggløsning...

Skrevet

Ville tatt angrepille ja. Sjansen er nok liten, men det er faktisk mulig...

Skrevet

been there... - NorLevo fåes kjøpt på apoteket.bør taes så fort som mulig etter "ulykken" - må taes innen 72timer. - jeg merket ingenting til bivirkninger..

Skrevet

Jeg merket heller ingen bivirkninger, men ble gravid som bare det ;) Hehe. Gynekologen min sa at om sædcellen når fram før en tar pillen, fortsetter en å være gravid (det er jo lite trolig i ditt tilfelle, om du akkurat hadde mens). Men pillen hindrer vel evt. befruktninger av sædceller som har kommet inn, men ikke nådd fram. (Selv om gynekologen bare sa det var 50/50 sjanse for det... mulig han var fryktelig pesimistisk).

Uansett: Angrepiller er overvurderte.

Det høres ikke ut som om det er noen stor fare for at du har blitt gravid :)

Skrevet

Nå må vi holde fokus her, jenter! Husk hva vi lærte i biologien på skolen:

Egget overlever max ett døgn etter eggløsning.

Sædceller overlever i max 5 døgn.

Eggløsning kommer STORT SETT 14 dager ETTER mensen.

Sædcellene må ha god fart for å komme innover i livmoren og videre inn i egglederne, så mannen trenger i teorien å få orgasme.

Angrepillen gjør livmoren "glatt" slik at ikke egget fester seg, men hvis du tar en angrepille den dagen du har eggløsning, mannen har kommet inni deg 2 ganger etter å ha tatt av seg kondomen, så virker den ikke likevel!!!

Det skal ikke være nødvendig å ta angrepille nå, fordi det er umulig å bli gravid når du ikke har eggløsning! (Men dette er jo bare i teorien. Noen har jo eggløsning i hytt og vær!)

Skrevet

Jeg ble gravid siste blødningsdag - tenkte ingen fare, men jordmor kunne fortelle at man kan ha eggløsning selv om man har mensen - så dessverre, ingen garanti!

Skrevet

been there - done that... huff... ikke fått mensen etter fødselen enda eg... så en smule nervøs... men men.. går vel fint :)

Skrevet

I så fall var nok ikke biologilæreren helt oppdatert: Eggløsning er i gjennomsnitt 14 dager etter menstruasjonens første dag (men varierer litt fra kvinne til kvinne). Likevel er jo sjansene små. Men blir du først gravid spiller det ingen rolle hvor stor sjansen var. Du blir ikke bare litt gravid, liksom...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Når en snakker om EL i forhold til mensen så er det altså 14 dager FØR mensen EL gjennomsnittelig komemr. Siden gjennomsnittssyklusen er 28 dager så har jo dette ikke noe å si, men det er greit å tenke slik for det er jo mange som ikke har en gjennomsnittssyklus. EL kan også variere, mest vanlig er mellom 16 og 10 dager før mensen.

Men når det er sagt...tok du angrepille, HI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...