Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorda arter dette seg?

Og kan det fikses?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi nektet plutselig en dag! Var ikke snakk om!! Prøvde i to uker, men måtte bare gi opp kampen og gi flaske. Ho hylskrek hver gang puppen kom frem!!

Jeg snakka med helsesøster og de sa at jeg hadde gjort det eneste riktige.. å gi flaske! Var veldig tungt for meg, for ville gi pupp jeg;) Men det viktigste er at babyen blir mett;)

Skrevet

Søk på ammedebatten, temaet har vært hyppig debattert der tidligere! Snuppeluppa mi fikk fullstendig brystvegring da ho var 4,5 mnd. Skreik og nekta plutselig å ta pupp. Ho ville ikke ha flaske heller, så det var litt av et styr...uff. Løsningen for oss ble å amme liggende i senga, ha det mørkt og stille. Jeg kunne bare amme henne når hun var skikkelig trøtt eller sov. Det værste du kan gjøre er å presse babyen til å ta puppen. Prøv heller ofte, og som sagt, de fleste med puppenekt tar puppen fint i søvne om natten. Nå er jenta mi 8,5 mnd og jeg ammer fortsatt :o) det var en lettelse da vi kunne begynne med fast føde. Hun tar fortsatt kun pupp når hun er trøtt, og da liggende på soverommet. Men det har gått helt fint. Man må bare være tolmodig. Men jeg skal innrømme at det har vært veldig tøft og slitsomt til tider!! og hadde hun tatt flaske så hadde jeg nok konvertert for lengst....men det var altså ikke noe alternativ for oss.

Mitt råd er å gi det litt tid, noen uker. For de aller aller fleste er dette kun en periode som går over av seg selv. Og den kommer ofte når babyen blir mer nyskjerrig og ikke klarer å konsentrere seg om amminga.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...