Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Når man er ute og flyr som gravid? Noen som vet forklaringen på det? Jeg skal ut å reise når jeg er 6 måneder på vei.
Misses*fødeklar* Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Det er generelt økt fare for å få blodpropp når man er ute og flyr. Man sitter ofte stille i flere timer med bena nedover og blodsirkulasjonen blir dermed dårligere. Det hjelper å ta seg noen turer med jevne mellomrom. F.eks en gang i timen. Støttestrømper hjelper også. Som gravid har vi økt blodvolum og blodsirkulasjonen kan bli dårligere av dette. Hjertet må pumpe hardere for å bringe blodet tilbake til hjertet.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Blodet blir også noe tykkere når vi er gravide. Lurt med støttestrømper ja, og beveg beina godt minst 1 gang i timen. Dersom det ikke er lett å gå rundt, så kan du sitte å ha fotgymnastikk Dersom du ringer flyselskapet ditt, kan du spørre om å få plass ved en nødutgang (pga graviditet kan du si) da får du god plass til å strekke på beina dine
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Tusen takk for svar. blir jo bekymret når man skal ut å fly når man hører så mye om blodpropp. Da er det bare å bevege seg masse, ha på støttestrømper og drikke mye vann.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Tror faktisk ikke de setter gravide ved nødutgangen bare sånn at du vet det. Selve flyturen er nok ikke noe å bekymre seg for. Jeg fløy selv flere ganger frem og tilbake til Australia i mitt forrige svangerskap og det er val de lengste flyturene du kan ta, var siste gangen nesten syv mnd på vei og hadde ingen problemer. Men, jeg brukte støttestrømper og det var ubehagelig men hjalp. Hvor lenge varer flyturen da? Og er du ellers plaget med mye vann i kroppen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå