Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg gir mme på kvelden(etter samtale med helsesøster) fordi gutten min våknet hver time på natten for å spise, Det har hjulpet meg da mme er mer mettende, men når jeg leser en del av innleggene her inne så er det mange som skriver at de ikke vil gi mme før de absolutt må..akkurat som om mme er gift. Hva er galt med å gi de det innimellom? Gutten min får mm alle andre måltider, så da får han vel i seg de antistoffer osv som er så bra med mm? Blir så usikker jeg nå, for vil jo gjøre det som er best for småtten.. på en annen side så vokser de jo opp og blir normale de barna som aldri får noe annet enn mme også da. Men merker jeg nesten får dårlig samvittighet når jeg gir han mme.
Frk. Vable Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for det! Jeg ga datteren min begge deler da hun var liten for jeg ikke hadde nok melk og klarte ikke få opp produksjonen. Hun har da blitt et helt normalt menneske!! Og jeg ble ikke ammet mer enn 2-3 mnd. når jeg var liten. Så lenge du ammer til alle andre måltider, kan ikke jeg se hva som skal være glat med det. Det viktigste er jo at gutten din får nok mat!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Du gjør ingenting galt! Nå skal jeg bare ha sagt at jeg ikke gir det selv, så jeg vet jo ikke helt hvordan det er å få slike kommentarer osv. Hele den her "skal kun amme"paraden stammer vel fra at for mange år siden mente eksperter at mme var best for barnet, og mødre begynte da å bare gi det. Men at i det siste har de funnet ut at mm anbefales mest, og derfor vil de at så mange mødre som mulig ammer. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for noen ting. De "eldre" fruene som alltid spør om du har nok mat og som tror at det de lærte for 25 år siden er det som funker idag må alle leve med på en eller annen måte. Tro meg, jeg som er alene og i tillegg student, med en barnefar som bryr seg mitt i ..., er yndlingsmaten til belærende fruer... Bare hev hodet ditt og tenk at det er du som vet best om din baby! mme eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Jeg har akkurat samme problem som deg og gir også mme ca. en gang daglig. Jeg hadde i begynnelsen frytketlig dårlig samvittighet, men etter å ha snakket med både jordmor og lege så har jeg forstått at jeg ikke gjør noe galt! Så lenge de fleste måltidene er mm så får han alt han trenger samtidig som han blir god og mett av litt supplering med mme. Klem fra meg.
trollet66 Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Det er ikke noe galt i å gi mme dersom man ikke har nok mm. litt mm er bedre enn ingen osv. Det bir folk av de som aldri har fått mm også, føler meg som folk i alle fall!!!! Min mor hadde ikke melk til noen av oss, jeg har ingen allergier og er sjelden syk........ Når det er sagt så synes jeg sevfølgelig at barna våre bør få mm i den utrekning vi har og kan gi, uten at det skel bli stress og jag og dårlig samvittighet hos de som ¨ikke får det til
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Husk at den gode moren ligger ikke i brystene;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå