Gå til innhold

Vært hos legen, mange rare tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag, 31+5. Har den siste uken kjent lite liv, og følt jeg må "vekke" den lille hver dag for å kjenne liv. Nevnte dette for legen. Han undersøkte meg vanlig og sa at alt det han kunne se var normalt. Men kunne ikke si hvilken vei den lille lå........

Da han klemte på magen fikk jeg store smerter på venstre side, hylte nesten til. Han spurte da om jeg hadde hatt smerter i magen, og har faktisk hatt vondt på venstre side nesten hele graviditeten. Han ble da betenkt og begynte å snakke om ekstra UL............ Men han var i tvil om de på fødepol. ville ha meg inn? Er det ikke slik at viss legen er usikker så får en komme inn?????

Ellers så trodde han kanskje at jeg hadde premature rier, og må derfor begynne å ta det litt med ro. Samt at blodtrykk og vekt har økt litt fort siden sist...... Dårlig tegn???

Så nå ligger jeg her på sofaen og venter på telefon fra lege/fødepol. om jeg skal på ekstra UL eller ikke, og eventuelt når.........

Måtte bare lufte tankene litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan skjønne at du blir litt bekymret ja. Men alt er nok sikkert i skjønneste orden :)

Hørtes litt rart ut, tenkte også at dersom lege er usikker, ville han kunne sende deg til UL uansett.. Men jeg vet ikke. Tar jo ikke så lang tid å sjekke om at alt er fint, og det er det sikkert :)

Lykke til :)

Skrevet

Kjære deg,

forstår du tenker mye nå, men på den positive siden så er det nå lagt i hendene på profesjonelle. De vet hva de gjør og jobber nå for å finne den beste løsningen for deg videre. Vær glad for at du var på kontrollen i dag og fikk luftet tankene dine. Alt du skal gjøre nå er å slappe av så venter du og ser hva legen/fødepol sier. Det går så bra skal du se. Som oftes så bekymrer vi vordrene mødre oss til ingen nytte.

Skrevet

Da har legen ringt. Jeg skal inn på sjekk på føden. Han hadde snakket med fødepol. og de mente at dette var en sak for føden. Han nevnte flere ting som det kunne være:

- at ungen ligger med ansiktet mot ryggen min

- begynnende svangerskapsforgiftning

- premature rier og for tidlig åpning

- at søvnmønsteret til den lille hadde endret seg

Så nå skal jeg kontakte føden, låne bil, gå på intervju og reise på sykehuset. Skal på intervju om ny jobb i dag......... Kunne gjennomføre det før jeg reiste til sykehuset mente legen. Håper ikke sinnstilstanden min er for mye påvirket, for jeg vil virkelig ha denne jobben!

Skrevet

Lykke till men det er nok helt i orden. Så lenge du kjenner liv er det bra.

Skrevet

Var på sykehuset i går kveld. Alt står bra til med den lille. Den ligger i dypt seteleie, dvs med rumpa godt plantet i bekkenet mitt. Og det kan være med på at jeg kjenner mindre liv enn før. For liv var det i masse vis når jeg kom inn på føden.......... hehe........ Både ctg og UL så helt flott ut :)

Skrevet

Hei!

Så bra at alt står bra til. Det var nok en lettelse å få UL.

Lykke til med jobben som du var på jobbintervju på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...