Gå til innhold

hvor lenge sterilisere flasker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må man sterilisere flaskene til de små?? Eller hvor lenge gjorde dere det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat slutta-lillemann er snart 3 måneder! Tar de bare på høyeste temp. i oppvaskmaskinen! Får i seg så mye annet rart, så fant ut det var liten vits lenger! Slutta ved 3mnd alder med eldstemann også!

Skrevet

ok:) da får jeg få sambo til å sette inn oppvaskmaskinen:) Snuppa var 3 mnd i går:)

Skrevet

hs sa jeg kunne slutte å koke de nå,han er 6 mnd..

Skrevet

Så lenge jeg kokte vann.

Skrevet

Småen rundet 6mnd nå og jeg steriliserer enda. HAr microsterilisator da, så er ikke noe stress med det liksom. Mer stress å kjøre flaskene i vaskemaskinen igrunn;)

Men tror det er "trygt" etter 6mnd.

Skrevet

Glemte å si at alle som gir flaske på barselgruppa mi også har slutta..

Skrevet

Ser det er litt forskjellige meninger her... Har microsterilisator selv, og er ikke så mye stress med det nei:) Og ting tar litt tid når det gjelder sambo, så kan fort vekk gå noen mnd til før vi får inn oppvaskmaskinen... Hehe:) Skal på 3 mnd kontroll i morra, så kan jo spørre helsesøster da:)

Takk for svar alle sammen:)

Skrevet

jeg vaska dem i oppvaskmaskinen fra dag én.

Skrevet

jeg koker både vann og flasker ennå, og snuppa er 8mnd og 7dgr;o)

Skrevet

På Helse og sosialdepertamentets sider om mme står det at man skal både vaske de i oppvaskmaskin (eller vaske godt for hånd) OG sterilisere fram til 6 mnd.. Man steriliserer visst for å få vekk melkebakterier som ikke går bort med vanlig vask. Derfor kan man ikke sammenlikne med andre ting de putter i munnen som ikke har vært i kontakt med melkeblanding..

Skrevet

mariogmini:

Har du link?

Skrevet

Det kommer vel ikke som noen overraskelse på deg at jeg kokte flaskene til hun var 1 år! ;-))

Skrevet

Hehe nei:) Men du er jo gal.... Hehe:)

Skrevet

Tror nok ikke jeg gidder det, men 3 mnd til skal jeg klare:) Eller det kan faktisk hende det blir lengre, oppvaskmaskinen blei satt i garasjen, og der står den fint ennå.... Er liiiiit treg han godeste ***.... Hehe:)

Skrevet

Har du virkelig slutta å koke flaskene nå Solstråle69. Hun er jo bare 2 år.... Hi hi hi hi hi hi hi

Skrevet

Innen den oppvaskmasinen kommer opp på kjøkkenet så er nok lillemor gifteklar. Eneste mulighet tror jeg må være å koble til hageslangen på den i garasjen....

Skrevet

Fant denna igjen nå... Og må si jeg sitter her å skrattler.... hehe:)

Spurte her om dagen om vi ikke kunne sette inn oppvaskmaskinen snart.. fikk til svar: "Hæ? Hvem oppvaskmaskin?"

Svarte: "Hallo, den vi fikk av søstra di for x antall mnd siden"

"Åja den ja... Joda sikkert...."

Så spørs om ikke den blir stående noen mnd til ja.... hehe:)

(har bytta nick da små søte damer:) Hvis dere ikke har fått det med dere:) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...