Kaos 69 Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Har ei lita jente på 5 mnd som får en blanding av mm og mme. For 2-3 uker siden ble bæsjen hennes helt forandra. Den ble gul, av og til gulgrønn og veldig tyntflytende og slimete. Hun bæsjer i ett sett, virker som hun har diare. Hun er blitt kjempesår på stumpen, men det er jo helt umulig å få bort siden hun aldri er tørr. Vi skifter bleier til den store gullmedalje (er oppe flere gamger om natta), men nå begynner vi å bli ganske fortvila. Hun har ikke begynt med fast føde enda, så nå lurer vi på om hun kan ha melkeallergi. Hun har fått NAN HA1 hele tiden i tillegg til morsmelk, men jeg er i ferd med å miste den lille melka jeg har, så nå blir jeg ganske fortvila. Noen med lignende erfaring?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Rar bæsj kan være så mangt. Det er ikke tenner på vei da? Min gutt har også hatt rar bæsj i 3 uker nå. Vi skifter også mange bleier hver dag. Tenkte på alt fra tenner til at kanskje det var for mye fruk som kunne være årsaken. Var hos legen i dag - og hun kunne fortelle at småen hadde ørebetennelse. Så en legesjekk er sikkert ok å ha. Har hørt at melkeallergi gjerne har "hamburgerfrø" i avføringen. Min gutt er 6mnd.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Ved allergi kommer ofte utslett og store magesmerter så jeg tviler på det er det, emn kan jo så klart ikke si noe sikkert. Slimete grønn avføring, med "frø" i som lukter ille og kommer veldig ofte (5-15 bleier i døgnet) kan derimot være et tegn på laktoseintoleranse. Ta henne med til lege og hør hva de sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå