vi blir 4 :o) Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Sønnen min, som er blitt 1 år, er bare opptatt av pappa.. Jeg synes jo at det er fantastisk, og ser gleden de to har sammen.. men de siste mnd har han kun vært opptatt av pappa. Kommer han til meg, strekker han seg imot pappan igjen. Han roper på pappa hele dagen, når vi er alene hjemme. Han elsker å leke med pappan, og jeg ser at han foretrekker han. det jeg synes er så urettferdig er at jeg gjør 99 % av alt med lillegutt, og mannen min står stort sett for lekning når han kommer hjem fra jobb. Han jobber lange dager, og det har blitt sånn at jeg tar nattevåk, mating, vask morgen og kveld, kjøring og henting i barnehagen mm.. også for det trives lillegutt best med pappa. Jeg har blitt kjedelig og den som maser om tannpuss og tran ).. Missforstå meg rett, jeg unner mannen min all denne oppmerksomheten, og synes det er flott at han får mye respons fra gutten sin i og med at de sees forholdsvis lite.. men jeg merker at på en grå og regntung dag som denne, med syk feber gutt hjemme, blir jeg litt trist.. hehe.. litt syt og klag fra meg i dag..
firemerkersmør Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Enig!!! Føles veldig urettferdig, for jeg vet atd et er jeg som holder liv i gutten, menpappa får all "kred". Utakk er verdens lønn er det vel noe som heter. Jeg blir så sliten av alle pliktene, så jeg orker ikke leke med lille gull. pappa kommer rett hjem til ferdig middag, og koser seg med å leke. Tipper det vil forandre seg litt etterhvert også. Går litt begge veier.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg tar det som en tillitserklæring jeg :-) Når ungene er komplett trygg på mammaen sin tør de utvide sitt sosiale nettverk mer og knytte sterke bånd til andre uten å være redd mammaen blir "fornærmet" over at de gjør dette, som oftest pappen først, evt eldre søsken. Deretter følger gjerne besteforeldre osv. Prøv å ta det med godt humør du, du vil oppleve mange ganger opp igjennom at barnet ditt vil velge andre fremfor deg, om noen år står 4 åringen i gangen til besteforeldrene og hyler at han ikke vil hjem for du er dum og besteforeldrene er MYE gøyere osv, da kan en jo ikke bli lei seg heller, det er jo bare en sunn del av utviklingen deres! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå