Gå til innhold

Nå gjør det plutselig vondt igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ammet i 6 mnd, men nå gjør det vondt i den ene brystvorten igjen. Ikke i puppen, men på selve vorten, den kjennes sår, slik det var i begynnelsen når jeg begynte å amme.

Og så er det noen små blemmer eller noe, ser ut som små, blanke dråper som sitter fast på brystvorten. Husker det var sånn i begynnelsen og, men hva er det egentlig? Og hvordan går det bort?

Ser det er mye bedre idag enn igår, men det gjør fremdeles vondt å amme for de kjennes sår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har samme problemet jeg og,men med begge brysta....det værker,svir og brenner på en måte fra brystvorten som værker ut i hele brystet....lurer også på hva det er....

Skrevet

Det kan være Raynaulds fenomen ( sjekk ammehjelpen.no og under A-Å siden på hvite brystvorter) Jeg har hatt dette på begge puppene og er akkurat de symptomene dere nevner...

Skrevet

Dette er nok ikke Raynauds fenomen!!

Det gir ikke blemmer men hvite brystknopper..

Jeg ville sørget for å gitt en melkeprøve til dyrking for å sjekke for sopp!!!

Skrevet

hmmm hva er reynauds fenomen?? søkte det opp og da kom det opp en reumatisk sykdom som gir likfingrer osv....hva har dette med bryst å gjer??......er reumatiker har det noe å si?

Skrevet

Når gjør det mest vondt?? under amming eller etterpå eller mellom amminger?

dersom brystknoppene blir helt hvite og iskalde etter amming kan det være Raynauds fenomen. Prøv i såfall å legge på varme. Jeg presser innsiden av håndleddet mot brystknoppene en stund til det slipper og brystknoppene får ¨normal¨ farge. Bruk ull innlegg

se på denne siden :http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=66

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=31

Skrevet

Tusle deg til legen og la legen ta en titt, du. Sopp eller infeksjon, hvem vet. Jeg tipper sopp... Be om å få gi melkeprøve til dyrking for sikkerhetsskyld. For av og til kan symptomer på sopp være bakterier allikevel.

Skrevet

hos meg mente legen brystbetendelse og skrev ut pencilin.han sa smertene kom pga melken stoppet opp.sist jeg ammet var jeg mye plaget av brystbetendelse og det er ikke på samme måten,dette kommer og går og gir en vanvittig værk.legen sa det hvite var tørket melk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...