Gå til innhold

Har dere forsikret barna?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg skal. Fordi det er viktig rett og slett. Han kan jo komme ut for en ulykke han som alle andre og med tanke på det offentlige hjelpeapparatet ser jeg det som en fordel å slippe å krangle med dem om støtte, om det værste skulle skje.

Skrevet

Nei.

Mener at det er det offentlige sitt ansvar. Ønsker ikke et samfunn som feks USA.

Hadde sikkert ikke fått forsikret pjokken uansett siden han har en skade. Og dersom vi hadde gjort det og noe feks skulle skjedd, vedder jeg på at forsikringsselskapet ikke ville gjort opp for seg og skyldt på den skalden som allerede vr der.

Forsikringsselskaper kan være minst like vanskelige som det offentlige velferdssystemer.

(Har per daks dato bare posetive opplevelser, men det offentlige på dette området)

Skrevet

Så flott! Da er du heldig og det er selvsagt slik det skal fungere. Jeg stoler imidlertid ikke på det og vet nok av eksempler (bl.a gjennom jobben min) som sier det motsatte. Det er også stor forskjell mellom kommuner, noe jeg synes er en skam.

Skrevet

Helt enig at det er altfor mange som ikke får den hjelpen de trenger, og slik bør de ikke være. Men er redd for at det kan skape forkjell på fattig og rik etterhvert, på de som har råd til forsikring og de som ikke har.

Dette er også en viktig prinsippsak for meg.

Skrevet

Ja. For oss er det en like stor selvfølge å forsikre dem som det er å forsikre oss selv, huset, bilen osv, de er jo det viktigste vi har! Grunnen er at dersom de skulle komme ut for en ulykke og ble skadet vil vi få utbetalt penger til å dekke utgifter i forbindelse med pleie, kanskje ombygging av hus, tilrettelegging osv. Ved død er jo ikke akkurat noe man vil tenke på, men begravelse koster, greit å slippe å få en økonomisk byrde på toppen av alt da... Høres makabert ut synes jeg og liker å tenke i den retningen, men noen ganger må en jo tenke på potensielt vonde ting også.

Skrevet

Vi har forsikret sønnen vår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...