skal bli 2barnsmamma:) Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 våknet i natt med pupper som var knallharde og supervonde, pluss at jeg fikk kjempe høy feber i løpet av kort tid. kan dette være brystbetennelse eller? tips/ råd for hva som hjelper eller må det behandles med antibiotika?
kladde Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Det høres ut som brystbetennelse evt. tette melkeganger. Ville tatt en tur til lege og fått antibiotika så får du tatt knekken på det så raskt som mulig. Selv om det visst er anbefalt å vente 24 timer for å se om det går over. Tømme brystet så ofte som mulig - massere på evt. klumper under en varm dusj. Sånn varmepute med sand i er også lindrende. Og hold puppene varme. Lykke til - vet hvor fælt det er!
jamaica Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Trenger ikke gå til lege med en gang. Har hatt det to ganger, med høy feber følte meg helt elendig. Viktig å tømme brystet der det er kuler, for meg hjalp det med alternative ammestillinger sånn at underleppa til babyen kom på den sida kulene var(hos meg utsida og undersida av brystet), for der blir brystet tømt best. Ble noen merkelige stillinger. F.ex sitt i sofaen og ha babyen langs kroppen din med beina mot ryggen din og hodet vendt framover mot magen, bygg opp med puter under. Då får du tømt undersida av brystet. Eller ligg i senga motsatt vei du og babyen altså med dine bein i ene retningen og babyen sine i motsatt retning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå