Knøttefrøken Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 jeg venter på tlf fra legen min ang ny sykemelding. Men lurer på hvor mange % jeg skal sykemelde meg. Jeg sliter med vond rygg, i tillegg til at jeg sover dårlig, så etter en arbeidsdag har jeg så og si ingen energi på kvelden og sovner på sofaen etter middagen. Har tidligere vært 50% og det var veldig fint..men får litt dårlig samvittighet overfor jobben da. Vikaren min har forresten startet allerede, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skal ha dårlig samvittighet men... Tanker og meninger noen??
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 prøv fysioterapi, hjelper på slitne rygger! og en liten blund på ettermiddaegn er bare godt (10-20min) skjønner du får dårlig samvittighet, men tenk heller på egen helse. vet ikke hvor langt du er på vei, men det er godt å ha igjen litt energi til slutten også..
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Hva jobber du med da? Har dere prøvd med tilrettelegging på jobben? Eller så er fysioterapaut ett godt tips
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Vær i jobb så lenge som mulig, det blir et laaaangt svangeskap om du går hjemme å venter. Litt ekstra slitne er vi alle på slutten. Min vikar begynte også før jeg sluttet, måtte jo ha opplæring. Men det er et poeng at du er der også..
Valentine nr2 Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Ta 50% og legg den dårlige samvittigheten et sted du ikke finner den igjen ;-) Nå gjelder det deg og knøttet ditt, jobben er ikke så viktig som dere. Og det er jo allerede en vikar som tar seg av dine oppgaver. Som en venn sa i forbindelse med jobb: Pass på deg selv, det er det ingen andre som gjør!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Hm, sykemeld deg så mye at du vet du kan fungere hjemme også. spesielt om man jobber på dagtid så bruker man opp all energien man har på jobb og har ingeting til overs for de som er hjemme. Jeg begynte på 50% forrige uke, etter å ha avspasert litt jeg hadde til gode og brukt en ferieuke og da jobbet 70-80%. Følte jeg ikke klarte alt jeg ønsket likevel, så når vikaren min er 50% på plass nå og snart kan jobbe fullt, så var det ikke noe å tvile på. Så altså: kjenn på kroppen din og bittelitt på samvittigheten, og husk at det er godt å ikke bare gå hjemme også men komme ut og treffe folk (dersom man trives på arbeidsplassen da..)! Lykke til!
Knøttefrøken Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2007 jeg sitter hele dagen, har kontorjobb. Jeg trives på jobben, men merker at når jeg jobber 100% så sliter jeg veldig på kveldene..Tilrettelegging er det dårlig med gitt... Jeg kan ta litt oftere pauser nå som vikaren min er her, men ikke så mye at det hjelper noe særlig...
Knøttefrøken Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2007 jeg er forresten 29+5 idag (så noen lurte på det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå