Gå til innhold

Angående urinveis infeksjon!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 34 og var hos legen igår og fikk konstantert urinveis infeksjon, er noe inni helsikes vondt.

Går på noen tabletter nå som heter Furadantin!!

Legen sa ta det var et relativt vanlig problem blant gravide og at det ikke var noe fare når det ble behandlet!

Noen som har noen erfaring med dette som har hatt det eller har det og vet mere????

Det skader ikke barnet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv hatt urinveisinfeksjoner mens jeg var gravid. Det som er farlig, er hvis du går med urinveisinfeksjon og ikke får tabletter til å behandle det. Da kan bakteriene gå opp til barnet og barnet kan få i seg disse - så det er fint at urinen vår sjekkes regelmessig og at legen setter deg på behandling når du trenger det.

Skrevet

jeg har gått med urinveisinfeksjon i mange, mange uker og fått behandling både gjennom tabletter og vært innlagt på føden for å få intravenøst, men det vil ikke gi seg! -men legene sier at det er ikke farlig for barnet, men at uvi kan fremskynde fødselen.. mer veit ikke jeg, håper bare det går over snart, selv om jeg ikke merker noe til det selv!

Skrevet

nå som du har fått antibiotika kur for det så skader det ikke barnet, men dersom du blir gående lenge med urinveisinfeksjon kan det utvikle seg til nyrebekken betennelse.......

Skrevet

Du er heldig du som ikke merker noe til det, på meg stikker og verker de konstant nå i underlivet, kan ikke bevege meg oppstrekt, må kroke meg når jeg går og alikevel så får jeg ekstreme stikkinger og smerter i underlivet så håper at disse tablettene funker snart!!!

Uff

Skrevet

Da vi fortsatt var prøvere fikk jeg urinveisinfeksjon hver måned rundt eggløsning. Gikk masse på antibiotika, men prøvde til slutt akupunktur og har ikke hatt det siden. Anbefales på det sterkeste!!!

Skrevet

Jeg har også hatt mange urinveisinfeksjoner (UVI) i svangerskapet og kommer sikkert til å få flere. Antibiotika er ikke farlig for barnet, tvertimot er det bra at du får behandling. Så lenge du ikke bruker antibiotika over lang tid, er det ikke skadelig. Det normalt at gravide får UVI, og derfor testet urinen regelmessig.

Har også brukt Furadantin, men syntes ikke den virket bra, så jeg byttet til en annen type som het Selexid. Begge er ufarlig for gravide. Husk bare på at du drar til lege eller jordmor etter endt kur, og sjekker urinen på nytt! Ta hele kuren! Er du usikker, så les på pakningsevedlegget.

For å forebygge kan du drikke appelsin juice, drikk mye vann og press ut de siste dråpene hver gang du tisser. Hold det tørt "der nede".

Skrevet

Det er godt og høre, er ikke noe koselig og ha vondt sånn, ihvertfall ikke når det ligger noen andre i magen min, vil bare ikke at han skal ha noe vondt av det...

Får legga meg på sofaen nå, kan bare ligge rolig jeg nå!!!

Skrevet

Bare husk å drikke masse, det går mindre vondt når du skal på do senere. Og hold deg varm på beina og ikke sett deg ned på kalde plasser, slik som en kald mur el.l. Det gjelder egentlig om du ikke er gravid også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...