Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Nå har ikke Lillegutt hatt avföring på seks dager,han som alltid har hatt det opp til flere ganger om dagen!! Hvor lenge kan det gå egentlig,er det noe jeg kan gjöre? Han er snart 4 mnd og får bare mm!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Det var lenge siden du bare gir mm. Jenta fikk det slik etter at jeg begynte med grøt. Prøv å gi han vann eller vann med sviskerkraft. Det kan løse opp en treg mage
2 trollunger :) Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Så lenge du bare ammer er det ikke noe å bekymre seg for. Tror det er opptil 14 dager de kan gå uten avføring når de kun får mm.
2 trollunger :) Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Fant dette på ammehjelpen.no 6 uker - 6 måneder, fullammet Noen barn utvikler et mønster der de har mye avføring hver 3.-4. dag eller enda sjeldnere, uten at det er unormalt.
Mamman til M&E Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Vær så snill og slutte med å svare dere som ikke har peiling på dette!! Det skaper bare bekymringer, unødig (nå mener jeg ikke 2 trollunger selvsagt men den anonyme over henne) Det skjedde det samme med gutten min, fra å ha mange bæsjebleier om dagen stoppet det liksom opp. Jeg ble kjempebekymret og spurte noen her inne (som tydeligvis ikke hadde peiling), det endte opp meg kjempebekymring og tårer. Deretter snakket jeg med hs om det og hun kunne fortelle at dette er IKKE et problem så lenge babyen bare får mm. På det lengste gikk det 3 uker med gutten vår (det er sjelden men ikke farlig), uten at det var et problem for han. Det du skal se etter er allmenntilstanden til babyen din. Ser det ikke ut til å plage den så skal du bare slappe av og kanskje heller være glad for at det er få bæsjebleier :-) Jeg var redd for at dette skulle fortsette når han fikk grøt. Det gjorde det ikke og nå har han som oftest flere bæsjebleier til dagen. Så: bare slapp av du! :-)
2 trollunger :) Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Er helt enig med deg Gullgutten, det skaper unødvendig bekymring (som om vi ikke har nok av det) Nei dersom du ikke er sikker i din sak er det heller bedre å bare la være å svare, eller google det dersom du ønsker å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Tusen Takk for betryggende svar:) Nå slipper jeg og bekymre meg så mye og håpe at det kommer noe POOHH i löpet av de närmeste dagene!
Mamman til M&E Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Bare forbered deg på en STOR bæsjebleie når den først kommer! *ler*
MaRiAnNe_85 Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Mange helsesøstre har sagt at en ikke kan bli forstoppet av mm,men d er ikke sant. Var på helsestasjonen m jenta mi pga opstipasjon (hadde ikke hatt avføring på fem dager) og der møtte jeg på ei som hadde hatt ungen sin innlagt for observasjon. Hun gav ungen også bare mm. Ungen hennes hadde ikke hatt avføring på 14 dager. Da de skulle ta røntgen så de at hele tarmen var full. I etterkant har sykehuset samt helsestasjonen gått fra de påstandene og mener nå at en burde hjelpe barna før. Jeg fikk laktolose for min baby. Funker kjempefint,og er ikke skadelig for tarmen. Nå plages hun ikke lengre. Så anbefaler deg å spørre helsesøstren din om dette:) Lykke til!
Mamman til M&E Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Da regner jeg med at den babyen viste tegn på at den hadde det ubehagelig og det er noe annet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå