Gjest irismor Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Nå har reisefeberen og panikken kommet krypende *smiler* Reiser ikke før den 5 nov. Men har fullt program frem til reisedagen, så jeg må pakke litt og finne frem slik at det ikke blir full panikk 4 timer før vi reiser. Vet jo hva jeg skal pakke til meg og samboeren, men snuppa på 18 mnd er litt verre. Har funnet frem sommertøyet hennes, men burde jeg pakke ned noen dresser/langermabodyer?? Setter på henne tøy etter "norsk høst" når vi drar, men tar med lettere sommertøy i håndbagasjen. Er det noen som har gode tips til hva å putte i kofferten og håndbagasjen. Tenkte hun selv skulle få ha med seg den lille trillebagen sin med noen leker og pusleting. Tar i mot tips og gode råd =))
Gjest irismor Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Ingen reiselystne dibdamer som har noen tips å gi =))
Rusketuska Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Reiselysten er jeg, men mange gode tips har jeg ikke;) Til Thailand da! ) Så deilig, har aldri vært der før, men kunne godt tenke meg det;) Det spørs kanskje litt hvor i Thailand dere skal, men kaldt blir det vel aldri? Temperatuern ligger vel på mellom 15-30 grader, litt beroende på om det er sør/nord el.l. Tror nok jeg likevel hadde tatt med et par langarma bodyer i alle fall. Kan være godt om regntiden for oktober ikke skulle være over...hihi.... Håper dere får knall vær, med masse sol, og deilig temperatur;)) )
SuperBibb Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Hei Vi har akkurat kommet hjem fra 3 HERLIGE uker i Thailand! Med litt Mix av vær, Men mest sol! Vi fikk iallefall ikke bruk for noen dresser eller bukser, hadde med 2 langarma bodyer... Ellers gikk det i shorts og singlet og kortarma body. Har dere bestilt seng til henne på flyet? Det hadde vi, og takk og pris for det! Han sov for det meste da vi reiste nedover, for da reiste vi på natta! Håper dere får en knall fin tur!! (hvor er det dere skal foresten??)
Gjest irismor Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Vi skal til Karon beach, like ved Phuket. Nei har ikke bestilt seng til henne på flyet, hun er 18 mnd og veier 10.4kg så hun er for stor for sengen. men vi har bestilt seter på flyet for foreldre med barn under 2 år. Så hun har litt ekstra tumleplass. Vi reiser kl 11.40 fra gardemoen og lander kl 07.05 Thailandsk tid. Så da sover hun ettermiddagsluren på flyet og når kl nærmer seg 20.00 så er det natta igjen. Hun slokner ganske greit bare hun får en flaske melk. Så jeg har bestilt melk på flyet. Da blir det kun en joggedress med, kjekt å ha en kosedress på flyet.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 ta med deg alovera krem, både til voksne og barn, veldig bra hvis dere blir solbrente. vann er veldig viktig. får kjøpt det på flasker over alt. var i thailand i mars og det er varm der. du vil ikke trenge noen lang bukser eller lang arma genser. lette klær. for barnet kan det også være godt med en truse over bleia eller en veldig tynn tynn body. det holder nesten på dagen. Snakk med lege før dere drar, slik at hun og dere får vaksine før dere drar ned. det er også viktig. Ta med ekstra flaske med vann i bagasjen og noe ho liker å kose med. hvis du har parably til trillebagen så er det kjekt også. skjermer for sola. Når dere kommer til flyplassen i thailand så er det lang kø for å komme igjennom passkontrollen, var i alle fall det for oss i Puket. Og da kan det være godt med vann eller noe annet å drikke på. Dere kan kle dere lett dere også, vi reiste i bukse og genser og når vi kom til flyplassen så var det veldig veldig varmt.
Gjest irismor Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Heisan Vaksinene ble tatt i forrige uke, helsekort er bestilt fra nav. Tenkte å la henne reise i en kosedress med korterma body under, og når vi kommer frem så bare ta av henne dressen og sette på henne en shorts. selv tenkte vi å reise i lette bukser og t-skjorte/singlet. Vannflaska har jeg tenkt på, vi får kjøpe et par stykker når vi kommer innenfor sikkerhetskontrollen. Har et sånn spesielt myggnett/solbeskyttelsetrekk til trillen. Aloevera kremen er skrevet opp på handlelisten. Men av nysgjerrighet hvor mange bleiepakker tok dere med for 15 dager.
SuperBibb Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Bleier er absolutt ikke nødvendig å ta med! De har masse forskjellige bleier i thailand...billige! Vi tok med til reise dagen og dagen etter! Vi likte huggies bleiene veldig godt....200...250 bath. Da vi annkom Bangkok og stilte oss i passkø, etter 5 min i køa kom det bort noen fra passkontrollen, tok oss ut av køa og vi fikk gå igjennom thai-inngangen! Thaiene er EKSTREMT glade i barn, og det er TOPP service, hvor hen man har med seg barn! Virkelig en døråpner i Thailand. Vi kom i kontakt med masse folk. ( som vi helt sikkert ikke har kommet i kontakt med hvis vi ikke hadde med barn) Babycall, veldig smart!! Hvis dere har rommet nære bassenget ;-) Vi var også en tur innom karon, var vell der i 5 dager, helt topp!! Vi bodde på Ramada hotell! Rolig og behagelig både på kveldstid og på stranda...
Gjest irismor Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Så bra, vi skal bo på Horizon karon beach. Tusen takk for alle tips. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå