Gå til innhold

hvor mange kontroller har dere vært på hittil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og når begynte dere å gå til jm/lege hver uke?

36+5 og

har 12 kontroller hos lege og jm, 3 ekstra sjekker på føden, og starta i forrige uke med ukentlige kontroller.

helsekortet mitt er fult nå! å får vell nytt i morra på jm kontroll!

må kansje legge til at jeg er 1. gangs (da går man vell oftere til kontroll?) og har siden uke 32 hatt litt høy fosterlyd, så jeg blir fulgt opp med tanke på det!

hva med dere? lurer jo på hva "normalen" er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i min 32 uke, har vore på 5 kontroller.

Skrevet

Er i uke 30 og har vært på en kontroll hos lege (+ enkjapp time for å få sykemld), en hos jordmor (som hadde laaang ferie og så kurset seg slik at jeg aldri slapp til), og to ekstrakontroller/UL på gynpol.

Mitt kort blir sikkert ganske kort denne gangen, men det er litt mer opp til en selv hvor ofte man vil til kontroll også, og føler man ikke behovet er det ikke nødvendig så ofte, og er man urolig og har mange plager så kan man gå oftere.

Skrevet

9 kontroller hos lege + ordinær ul. Skal til iallfall til legen en gang til før fødsel, er 37+6

Skrevet

er i uke 34 og har 10 kontroller og 2 ultralyder bak meg, begynte hos jordmor i uke 13...

nå skal jeg starte å ha kontroll 2 ganger i uka så helsekortet mitt blir utskrevet leeenge før noe fødsel=)

Skrevet

Er i uke 30, og har vært på 9 kontroller hos jordmor og 4 UL (uke 9,13,18 og 24). Har fått ekstra oppfølging pga tidligere senabort. Skal på kontroll igjen imorgen, og etter det, blir det vel kontroll hver 14. dag :)

Skrevet

Heisann!

Jeg er 31+5 og var på min 3. legetime i dag. Har også vært 2 ganger hos jordmor og 2 ganger på UL (uke 8 og 18).

Skal muligens på en UL til i dag eller i morgen.... Legen min vurderte å sende meg til fødepol. for å sjekke opp et par ting, men skulle ta kontakt i løpet av dagen når han hadde fått drøfta saker og ting med fødepol..

Skrevet

Er annengangs og er 34 fullgåtte uker. Har vel vært på 5 kontroller til nå (tror jeg det blir) + ultralyden. Skal på neste kontroll i morgen.

Skrevet

er 36+4 og har vært 12 ganger + 3 u.l.er mitt 3 barn

Skrevet

37 uker i dag og jeg har ikke tall på hvor mange kontroller. Jeg overdriver ikke hvis jeg sier over 30, men det er pga lave blodplater (fare for sv.forgiftning), svangerskapsdiabetis og carpal tunell syndrom i hendene.

Jeg er lei men glad fordi de passer på meg så bra. Har uekntlige kontroller på sykehuset, diabetis lege, UL vektestimering og jordrmor smat min gyn og jordmor. Høres mye ut men snart ferdig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...