Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Dette spm er kanskje litt vel teit men spør allikevel. er de som har fett på magen før graviditeten mindre disponert for strekkmerker under graviditeten? og omvendt, er det veldig smale, med lite til overs på magen fra før graviditeten mer disponert for å få strekkmerker? Tenkte at hvis man har litt utvidet hud fra før så kanskje det går lettere når magen vokser... Det er ikke det at jeg har noja for strekkmerker, bare lurer..
vipsen*en av hver* Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Nei tror ikke det har noen sammenheng, Det går vel mer på hvor elastisk huden din er. Jeg veide sist 102 kg da jeg var gravid.. Og fikk dype strekkmerker som bare det. Selv om jeg smurte meg og alt. Og da hadde jeg jo mage fra før kan du si. Denne gangen var jeg 68 kg når jeg blei gravid og regner med at det kommer flere strekkmerker for jeg har ikke noe særlig elastisk hud..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Hvordan klarte du å gå så mye ned i vekt vipsen*med en spire*??
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Strekkmerker har nok ikke noe med hvor tynn/tykk du var fra før av. Er en blanding av hormoner, hvor elastisk huden er, men også genetisk!! Var hvertfall det jordmor sa til meg. Det er vel aller mest hormonene som spiller inn. Kjenner noen som fikk strekkmerker lenge før magen kom, og det var pga hormonene. Håper for ALL del det ikke er genetisk Da vil nok jeg se ut som et verdenskart etter denne graviditeten.
theafranord Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Det sies at det har mye med arv å gjøre. Hvis din mor har strekkmerker er sansynligheten stor for at du og kommer til å få det. Jeg var helt allminnelig når jeg ble gravid med førstemann, fikk litt strekkmerker da. Med nr to var jeg litt overvektig, men fikk ganske mye strekkmerker. Men nå var nr to veldig stor og akriv i magen så det hadde nok sitt å si. Min mor har en del strekkmerker så jeg har nok "arvet" huden hennes.
rbg27 Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Mamma har ingen strekk merker og alikavel fikk jeg det i mitt første svangerskap. Det er nok hormonene i kroppen som bestemmer om du får det,har ingenting med vekt å gjøre. Tror jeg har arva strekkmerkene på far sida for ingen på morsida har det.
Phantom´ Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er ganske tynn og fikk ikke et eneste merke på magen. Mitt inntrykk er heller at merkene avhenger av hudtypen. Selv har jeg ganske "grov" og elastisk hud. Men vet jo ikke om det har noen innvirkning.
Meg og gutten min Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 jeg hadde litt mage fra før, og har fått to GIGANTISKE strekkmerker. fysj a meg! så det har nok INGENTING å si. jeg er bare 19 uker..
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Jeg er ca 57 - 58 kilo, noe som jeg har vært før hvert svangerskap! Jeg har født 4 barn og har lagt på meg mellom 10 - 17 kilo i svangerskapene og har ikke et eneste strekkmerke! Har egentlig ikke tenkt npe over at jeg kunne få noen strekkmerker, men smurte magen i mitt første svangerskap, men ikke med i de 3 andre! Så jeg tror nok at det med strekkmerker ligger i kroppen fra før av, at er man disponibel for strekkmerker så hjelper det ikke hva man gjør! Lykke til videre i svangerskapet! :-)
mizz25 Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Nei,det trur æ ikke.. Mamma e kjæmpetynn,født fire unga å har ikke ett strekkmerke engang... "arg"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå