sothøna Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Har ikke annet enn studiekompetanse, ønsker å utdanne meg til noe men vet ikke helt hva. Håper å få noen gode tips av dere.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Hadde nok tatt matte eksamen på nytt og begynt på medisin. Uansett noe mer yrkesrettet.
Miss Foster Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Men noen interesser må du vel ha? Hva er det du synes er gøy å holde på med og/eller hva virker for deg interessant? Jeg hadde f.eks. en lang og kronglete vei før jeg fant ut hva jeg ville. Gikk vgs, deretter grunnkurs tegning, form og farge. Samtidig var jeg veldig glad i språk, så jeg tok ett år på reiselivslinje. Der fikk jeg interessen for bedriftsøkonomi og markesføring. Så til slutt endte jeg opp på BI/NMH med 1,5 år i utlandet og ble først Bedriftsøkonom (jobbet noen år) og så Eksportmarkedsfører. Sitter nå i Spania, snakker spansk flytende, og er økonomi- og administrasjonssjef. Så veien fra tegning til Spania ble litt lang - men angrer ikke ) Har forresten kunnet tenkt meg å studere juss, men føler at jeg nå må plante føttene på jorda og si nok er nok. Har bestandig elsket å studere og kunne ha tenkt meg å gjort det til jeg hadde blitt pensjonist )
hund&barn@fullrulle Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Skulle jeg gått på en lang utdanning hadde jeg uten tvil valgt juss. Det er så spennende, og når man har slitt med systemet i 4 år så skulle jeg gjerne kunnet alt selv og vet åssen det kan være å være den som trenger advokat. Ellers ville jeg blitt dyrlegeassistent. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble det i stedefor hjelpepleier da jeg gikk på videregående. Nå er jeg forresten også barnvernpedagog.
Fire småtroll Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Hadde jeg vært 18-20år og alle muligheter åpne igjen hadde jeg blitt arkitekt tror jeg.. Eller utdannet meg innen økonomi, alltid bruk for økonomer, og det er et spennende fag. Nå som trebarnsmor på 33 år har jeg ikke det som kreves av hverken tid, penger eller motivasjon til å begynne med noe så omfattende, men ønsker deg lykke til!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 I dag vill jeg valgt arkitekt,journalist eller fotograf:)
Mrs. Bouquet Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Sykepleier er jeg, men hadde kanskje valgt førskolelærer pga. mer bekvem arbeidtid og bedre lønn.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Hadde jeg hatt evnene skulle jeg ha gått og blir farmasøyt. Men dessverre er jeg og fysikk/kjemi/matte en dårlig kombinasjon:( så derfor ble jeg sykepleier i stedet. Angrer forsåvidt ikke, selv om jeg ønsker meg en annen jobb akkurat nå Gjerne som sykepleier men ikke med kveld og helger og fare for nattevakter...
nati, knotten & lille karamell Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Har en master i markedsføring og er egentlig fornøyd med dette. Kunne også tenke meg å bli politi eller journalist. Eller kanskje gått utviklingsstudier:) Det er så mye spennende å velge mellom. Kunne tenke meg å prøvd litt av alt jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå