Gå til innhold

Matforgiftning... (litt ekle detaljer...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har fått en matforgiftning.... kan legen gjøre noe da? Alt renner rett igjennom, og har akkurat spydd... ei til som var på et kurs samme sted som meg har det på samme måten... virker ikke som om det er omganssyke, for vi har holdt på siden før helgen begge to.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at det kjennes ut som jeg har kramper i magen. Både helt oppe rett under ribbena, og også lenger ned i magen...

Skrevet

Mannen min fikk parasitter og amøber i magen når vi var i tyrkia (for 9 år siden), han ble lagt inn på sykehus der og fikk sterke medisiner som stoppa alt!!

Jeg hadde tatt en telefon til legen og hørt, vet om ei som fikk samonella i stavanger nettopp og hun hadde vist vært dårlig ei stund før det ble oppdaga og innlagt!!

Bedre med en telefon for mye vet du!!

Jeg hadde ringt hvis det var meg det gjaltd!!

God bedring

Skrevet

Jeg og sambo fikk skikkelig salmonella-infeksjon etter en ferie...

Vi ringte lege da det hadde vart en stund. Vi måtte levere avføringsprøver... :( Det var for å sjekke ut hva det kunne være. Da det ble påvist salmonella var det ingenting å gjøre. Problemet med den type infeksjon er visst at medisiner kan gjøre at det tar lengere tid å bli bra. Vi måtte bare ta en del forhåndsregler. Gubben fikk bl.a egen do på jobben pga smitterisiko. :D

Det tok vel ca 2mnd før vi var friske... Var en effektiv slankekur for å se det positive i det. :)

Skrevet

Gubben ble matforgiftet for en liten stund tilbake, men det var ikke så alvorlig da, det er forskjell på hvor hardt en blir rammet...

Han spydde i litt over et døgn og hadde skikkelig diare (fløy på do sikkert hver halvtime døgnet rundt) i ca 8 dager.. Han ringte legen den 3-4 dagen og fikk beskjed om at han ikke trengte spise bare han drakk godt, og hadde det ikke gitt seg etter 14 dager måtte han levere avføringsprøve. Han hadde også magekramper..

Skrevet

Hvis det bare vaerr i ett døgn hadde jeg ikke gjort noe mer. Utover det ville jeg ringt legen.

Skrevet

Oi, leste ikke hele jeg. Ville ringt hvis du føler deg skikkelig dårlig. Kan være et magevirus også. veldig smitsomt.

Skrevet

Jeg ville ringt legen og bedt om avføringsprøve. Blir nok det rareste du har sendt i posten ,-) Men det er ok å få vite hva det er, jeg har hatt det meste både parasitter og virus. Noe må behandles med antibiotika mens annet må man bare vente det ut. Matforgiftning karakteriseres med meget sterke magesmerter og man føles seg virkelig forgiftet...og så kommer det i begge ender...god bedring! Husk å drikke masse, gjerne farris som har litt salt i seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...