Piami :) Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Det blir virkelig en spennende jul/romjul/nyttår for oss iår.. Har selv termin 26 desember, men som førstegangs blir det nok fort over tiden.. Har alltid sagt når jeg var yngre at det må være superkjipt å ha bursdag så sent på året, huff huff.. Men vi er nok rimelig fødeklare når terminen er der Samtidig kan en jo tenkte på at "okei, ikke såååå kjipt å gå noen dager over tiden likevel )))
silje-Thea 010108;) Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 jeg har termin 27 desember å jeg har også alltid sagt at ungen min ikke skal bli født på sent på året fordi det må være døds kjedlig..hehe... ;P men nå er d ikke så lett å planlegge...men er førstegangs jeg også.. har forberedt meg på å gå over til den 3/4 jeg..men noe særlig over det da er jeg nok møkk lei å vil ha henne ut
Prinsessemamma:-) Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Hei Jeg har termin 28 des. og håper hun venter til 2 januar ihvertfall :-) Hadde "planlagt" vår-babyer med begge mine men nå har jeg en i juli (alle er på ferie) og en som forhåpentligvis ikke kommer midt i juleferien - men men nå har vi snart 2 nydelige jenter - så vi er glade for det :-) Håper ihvertfall at hun ikke kommer på julaften - for jeg vil så gjerne feire den sammen med datteren min på 2 - ikke på barselavd. på ahus :-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Har termin 29.12. Men visst det skal gå som første gang så blir det gjerne første uka i desember... Så jeg blir vel overrasket og lei om det drøyer uti januar... Men det er jo greit det også, med tanke på bursdag osv, men går ikke å håper på det kan du si! Hvordan og hvor julefeiringen blir kommer jo helt an på om jeg har født, så blir spennende!
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Har termin 22 desember. Me snakker også om hvordan julen vil bli i år. Prøver bare å være forberedt så godt vi kan med gaver og utstyr. Alt på plass tidlig, så får ting gå som det går.
Astrid21 Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har termin 31.desember..Vi ser veldig frem til det begge to..Men blir spennende å se når han kommer..Har såå lyst at han skal komme med en gang..hehe..Men det er vel best at han kommer når han er klar=D
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 har termin 20 des...førstegangs. enten vil jeg ha han ut da eller så kan han bare vente til neste år.har ikke så veldig lyst til å få på juleaften jeg heller.kipt å ha bursdag da
FrkGull Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har termin 31.12, og det er jo litt ekstra spennende i grunn... Håper at det går over til 2008, men gjør det ikke det så skal vi i alle fall legge til rette for at barnet sin bursdag ikke drukner i julestria.
Piami :) Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2007 Heh, ja vi får satse på at vi føder på "rettsia" av kl 2400 . Nei vi kan vel ikke gjøre noe annet enn å se hva som skjer.. Mulig det blir litt ferre innlegg her av typen "hvordan sette igang fødselen"osv i slutten av desember da, haha
Piami :) Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2007 Enig med deg, vi satser på rundt den 3/4 Da er helligdagene over..., og sikkert rimelig klar for å føde da..
twoboys & a girl Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Har termin 30.des, dette er gutt nr to. Gikk 9 dager over sist så er vell store sjangser for at jeg gjør det igjen i følge jordmor.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Hehe, ja det blir en spennende jul ja! Har mens-termin 26.desember, og UL-termin 3.januar. Håper på å gå over nyttår hvertfall, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å bli veeeldig utålmodig ja;) hehe
hildus Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 Har også termin 26 desember, men kommer nok til å gå over for det har jeg gjort med 10 dager med førstemann og satt i gang 12 dager på overtid med nummre to. Har så masse fostervann så legen sa i dag at barna antagelig har det for bra til å ville ut fra denne spa avdelingen her.
Ei rosa og en blå:) Skrevet 16. oktober 2007 #14 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er selv et julebarn og har bursdag 27 desember og det har alltid vært gøy. Får alltid ekstra oppmerksomhet på grunn av det. Alle maser om at dette må være kjipt for meg, men jeg er jo ikke vannt til noe annet så jeg bryr meg ikke. Det eneste som er kjipt er at når man er liten er mange av vennene bortreist i jula og man er ikke på skolen og blir ikke gjort så mye stas på der. Nå er det bare fint for når man blir eldre, som man ikke vil bli er det alltid jeg som fyller år sist og er den yngste. Så ikke vær redd for å få julebarn, det er bare koselig å ha bursdag i jula!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #15 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har også termin 26 desember. Er selv født på nyttårsaften, og selv om det er litt kjedelig å ha bursdag så nærme jul så har det sine fordeler også. For det første husket alltid tanter og onkler på bursdagen min da det er en lett dag å huske. Bursdagsgaver ble levert sammen med julegavene, og ble gjemt bort til bursdagen av mor og far. Ingen forsinkede gaver som med min eldre søster med bursdag i juni. En annen fordel var (og er) at foreldrene mine ofte hadde ferie i juleuka, noe som innebar full oppmerksomhet på dagen, med kakao på senga, bursdagsgaver og ingen skole. Bakdelen var at bursdagsselskapet med venner måtte holdes på nyåret, og at jeg aldri fikk flagg på pulten på bursdagen... Er man så heldig å være begavet, så er det heller ikke noe problem å være litt yngre enn de andre, da det er sunt for barn å strekke seg litt. Er man imidlertid ikke moden for skole, så har man faktisk også muligheten til å vente et år med skolestart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå