Anja83 Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Har hele tiden slitt med altfor korte sykluser etter p-pille. Nå er jeg plutselig på dag 32, og testen er negativ. WHY?! Brystvortene er ømme også, kan nesten ikke komme borti dem. Hvorfor blir dem det hvis man ikke er gravid? Blir så lei av at kroppen hele tiden lever sitt eget liv, har jo ingen kontroll over den.. I går var jeg endelig på gu da. Det gikk kjempefint! Alt så ut til å være i orden på ul, så det var jo veldig deilig. Det som var rart er at dama sa at hun ikke kunne se noen mensen i sikte. Hun trodde ikke mensen kom før om to uker ca. Det er jo helt feil! Skal jeg plutselig få mensen på dag 46?? Hun så et egg, og hun trodde at jeg kanskje kom til å ha eggløsning nå snart. Enten det, eller så kunne jeg jo være gravid, men at det var litt tidlig for henne å se. Så jeg løp jo rett på apoteket, og hadde et altfor stort håp inni meg da jeg tok testen. Er vel derfor jeg ble så skuffet da testen var negativ. Jaja.. Var godt å få ut litt gruff ihvertfall!! Og etter at jeg selv begynte å prøve på dette gravid-greiene, skjønner jeg virkelig hvordan det føles for alle dere som sliter der ute. Er skikkelig bånn i bøtta!
Dotten Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Ville bare ønske deg masse lykke til, og selv om du har testet negativt, så trenger det ikke å bety at du ikke er gravid. Noen bruker tid på å få opp hcg-nivået i kroppen.... Om du alikevel ikke er gravid, så ikke gi opp enda. Det kan ta fort et år å bli gravid. Jeg selv ble gravid på ca 4. pp med snuppa, men nå som vi prøver på nr. 2, er vi alt oppe i 15. pp. En smule lei ja...!
Anja83 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2007 Takk for oppmuntringen! :-) Kommer liksom bare noen dager innimellom da man blir skikkelig negativ. Jeg har "bare" prøvd i ett halvt år, så jeg skjønner jo egentlig at jeg bare må være positiv. Er bare det at jeg har ønsket en til i flere år, men har ikke passet sånn pga blant annet utdanning. Så da blir jeg jo fryktelig utålmodig. :-) I tillegg har jeg en datter på snart 7 år som jeg føler nesten kom til ved en jomfrufødsel. Hihi.. Hadde sex èn gang og hoppet av i svingen. Nesten litt ironisk at jeg skulle bli gravid når jeg ikke prøvde på det, og at det er så vanskelig når man jobber rompa av seg. :-) Hvordan klarer du å holde motet oppe etter 15 pp?? Beundrer alle dere som orker å prøve og prøve måned etter måned, og kanskje år etter år.. Men så har man kanskje ikke så mange alternativer?
Dotten Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 He, he. Var jo nesten en "jomfrufødsel" for din del da ja... Kan si man var en smule uheldig, men klart, man vil jo ikke bytte bort barnet sitt mot noe! "Uhell" eller ei Grunnen til at jeg holder motet oppe, er jo fordi jeg har ei snuppe på 2 år fra før, som jeg koser masse med, og er derfor ikke desperat. Har også begynt med akupunktur for å se om det kan gi det et lite puff. Merker at jeg er litt mer stresset nå, enn for kanskje bare et par tre pp'er siden! Vet jo utmerket godt at stress kan påvirke muligheten for å ikke bli gravid, så prøver også å la være. Man vil jo gjerne bli gravid i går, så lett er det ikke... Ikke gi opp du heller. Du skal se den sitter snart.... Men om det går et års tid, kan du jo vurdere alternativer, og ev. en undersøkelse eller to hos spesialist. Dette gjelder jo også din bedre halvdel Lykke til!!
Anja83 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2007 Takk! Skal nok ikke gi meg nei. :-) Vet jo at jeg er utrolig heldig som har en nydelig jente fra før også, så får heller holde fokuset der en stund, så skjer det vel plutselig en dag at jeg også er gravid. Du får si ifra hvis akupunkturen hjelper! Masse lykke til du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå