Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Hjelp tror jeg "klikker" snart. Har ikke fått søvn de siste 3 ukene og kjenner at det går på helsa løs ....... Har en gutt på 23 mnd som legger seg i 1900-1930 tiden. Og vi er så heldige at han er kjempeflink til å sovne ganske fort av seg selv. Men det vi sliter med er at han vil stå opp kl 0530 hver jævla dag. Og det er alt for tidlig når vi akkurat har fått en liten baby som knapt sover i løpet av natten Vi prøver å legge han ned igjen når han våkner, men det ender bare med at han står og skriker til han vekker lillesøster. Han sover ca 1,5 time på formiddagen ( ca 1130-1300) Hva ville dere gjort?? Kutte ned på formidagsluen?? Legge han tidligere?? Legge han senere?? Hvor mye sover deres barn i denne alderen?? Hva gjør dere med de som våkner så tidlig??
vipsen*en av hver* Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Heisann.. min sønn på 2 år(september) legger seg 20.00-20.30. han sover til ca 6.30-7. har vært noen ganger tidliger. Har prøvd å legge han ned igjen og sagt han må sove litt til, noen ganger gjør han det (mellom 30- 60 min) men stor sett må eg stå opp med han da. Han sover ca. 1-2 timer på dagen og har prøvd å kutte ned på dette men har ingen hensikt. sover ca 10-11 timer om natten. Kanskje du kan prøve å legge han en time seinare. Er han veldig trøtt og sutrete om kvelden eller holder han seg våken en time til? Noen har nytte av å korte ned på dag hvilen til si en time, men trenger ikke ha noen effekt. Høre om de ungene som sover til 9-10. Så alle barn er forskjellige, noen trenger mer søvn enn andre. Har heldigvis min sønn i barnehagen så jeg kan slappe av etter jeg har levert han der. Skal bli mamma igjen i mars men skal ha han fosatt i barnehagen.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Hei vipsen*med en spire* Han er stuptrøtt kl 1900 og ber mange ganger selv om å få legge seg. Dessuten er han et rutinemenneske og vil følge de vanlige rutinene. Barne-tv - kveldsmat - stelling - lese bok og så i seng. De gangene vi har lagt han seinere pga besøk o.l har han egentlig bare våknet tidligere. Men de sier jo at for å legge om soverutiner må man gjennomføre det hvertfall 3 dager. Så jeg vet jo ikke hva som skjer hvis vi prøver å legge han 1 time senere i 3 dager.????? Men jeg må jo ærlig innrømme at det er ganske deilig å få lagt han i 1900-1930 tiden ettersom dette er det værste tidspunktet for lillesøstera på 3 uker med kolikk. Så da er det greit å bare ha en skrikende unge å ta seg av....... Vi har bedt barnehagen om å vekke han etter 1 time denne uka så får vi se om det skjer noe. Huff det skal ikke være enkelt dette nei ..... Det blir vel bedre når han blir eldre håper jeg.
Anonym i dag Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Min også var sånn, la han kl. 1900 og sovnet med engang og våknet rundt 05-06, etter vi endret til sommertid, la vi han kl. 2000 og har fortsatt med det, så nå sover han til kl. 07-08, så jeg ville prøvd å legge han litt seinere hadde jeg vært dere, det kan ta opptil 3 uker før rutinene er på plass. Lykke til ;-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Hei megogjr c",) Ok viste ikke at det kunne ta så lang tid for å få rutinene på plass. Kanskje vi skulle ha prøvd å legge han kl 20 da i stedet for 19 en stund framover.......... Men hvordan blir det når vi skal stille klokken til vintertid da?? Er ikke det nå i november??
Anonym i dag Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Jo det er nå 27 oktober, legg han gradvis seinere og seinere, se om det hjelper til du har han i rett tid kl. 2000 på vintertid. Se om det hjelper, det kan ta litt tid, håper dere får det til, vet hvordan du har det, ett mareritt og våkne så tidlig!
Myra Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Huff, dette er slitsomt. Vi har også hatt perioder der han har våknet så tidlig, men hos oss er det ikke morgen før tidligst kl. seks. Ingen får stå opp før det. Og vi har vært konsekvente på det selv om det er tøft. Nå har ikke vi en liten en, og har måttet tåle litt gråt, men han har som regel sovnet igjen, eller vi har ventet til seks før vi står opp. Han er helt klart ikke ferdigsovet så tidlig. Vi har hatt best suksess med at pappa har gått inn sagt fra at det er natt og du må legge deg å sove igjen. Aksepterer ikke like lett når mamma gjør det samme. Nå er han to år og fire måneder og sover til syv - åtte, og det er så deilig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå