sjettejuli Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 nå sovnet hun faktisk i vogna på tur med hunden.( I barnehagen er det soving fra 12. Da sover hun ca to timer.) Oppe halv 6 idag, 5 igår. Har alltid vært sånn. Hun legger seg 19, men sovner rundt 20 etter skravling med bamser og synging for seg sjøl. Men hun nekter å sove mer om morran, og er ganske utilpass på morran, dvs jeg kan ikke slippe henne i det hele tatt for å lage kaffe f. eks, da raser verden sammen. Er det normalt for en 1-åring å sove 9 timer om nettene???
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Min erfaring tilsier: Legg henne kl 18, slik at hun sovner kl 19, og vips: hun sover til kl åtte. Søvn avler søvn sier disse gamle damene vi ynder å ikke høre på, men akurat der har de rett. Ser det både på min egen og andre unger: des lengre våken om kvelden, des tidligere starter dagen.
SusieQ Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Gutten min har også bestandig vært sånn. Sover lite. Det som fungerte for oss var å legge han senere. Måtte gjøre det i ei ukes tid før han begynte å våkne senere. Han sover ikke mere enn han pleide, men er mere våken om morgenen allikevel.
SusieQ Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 ser jeg har svart stikk motsatt av Lisse. Prøv hennes først du. Det gjorde jeg. Fungerte ikke for oss, men er best hvis det fungerer for da sover hun jo mere
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Har samme erfaring med hun over her (husker ikke nicket), men prøv å legge tidligere. Jeg legger sønnen min kl. 18 nå, i motsetning til 19. Han sovner med en gang og sover til 07, akkurat som han gjorde når jeg la han 19. Men når jeg la han 19 så hendte det at han titt og ofte sovnet ved matbordet (kl 10) i b.hagen, nå gjør han ikke det lenger : )
It's all about me Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Min erfaring fra lillegutt på den alderen var at jo senere han sovnet jo tidligere våknet han. Så jeg har alltid lagt han 18.30. Da sov han til 7tiden på den alderen. Nå sover han bare lengre og lengre og lengre. Det jeg også har gjort når han våknet før 7 var å gå inn stille og gi han noe å drikke. Ofteste en flaske melk. Da sovnet han igjen etterpå. Nå legger jeg en flaske vann i senga hans om kvelden, våkner han tidlig finner han den flasken selv, drikker og sover videre. Kan nå sove til mellom 9 og 10 gjerene )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå