Gå til innhold

meninger om acta graco?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har meninger/erfringer om bilstoler fra acta graco?lurer litt på å kjøpe bilstol fra dem seh:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en acta graco 0-13 kg med base som vi brukte til datteren vår fra hun var nyfødt til hun var 7 mnd. Syns den er veldig grei jeg. Veldig greit med den basen så man slipper å styre med selene hver gang man skal ut av bilen.

Skrevet

Veldig ok, når den først er på plass. Kan bare knipse selve stolen ut, og la innsatsen stå...og knipse på plass igjen...

Passe størrelse.

Kan gjøres "liten" med innlegg så den passer nyfødt.

Skrevet

syns den er så bratt i ryggen jeg i forhold til maxicosi...se litt på det før du kjøper

Skrevet

ENKEL å håndtere, vilket kraftig reduserer feilmontering og den har meget gode resultater ved kollisionstester. Den har lenge vært den mest selgende bilstolen her til lands. At bilstolen er bratt i ryggen er bare bra med tanke på (front)kollisjon. Da vil trykket bli fordelt på rumpe/rygg/bakhode. En nyfødt baby skal uansett ikke sitte mer enn 20-30min i bilstolen

Håper du finner ut av det, lykke til!

Skrevet

kjøpt den jeg og..med base virket fin syns jeg..men har ikke prøvd den enda da :)

Skrevet

Jeg har også kjøpt den og den virker veldig bra. Lett stol å håndtere :-)

Gjest 5 andre
Skrevet

Valgte den nå. Er kjempefin. Har da ikk prøvd den, men synes det høres tryggere ut med en 5 punkts-sele mot for maxi cosi sin som kun har 3 punkt.

Skrevet

har også valgt den.kjempeenkel å montere basen og den sto fjellstøtt!!!nyfødte sitter også godt i den pga innleggene i den og man kan kjøpe trille til å klikke stolen på så du slipper å ta ut å vekke babyen hvis du skal noe.

hadde maxi cosi sist og den er grei nok men syntes den var vrienere å sette riktig.ønsket meg så acta graco denne gang:)

Skrevet

har også kjøpt dette setet med base:D

kan jo justere brattheten ganske mye;)

Skrevet

har akurat kjøpt den!var på tilbud på exit på finnsnes til 1290 m/base:-) koster vanligvis 1990kr.fornøyn nå ja!:-)

Skrevet

Er det isofix fester på den basen??

Skrevet

Suoer fornøyd. Og så lenge babyn har det bra, kan h*n helt fint sitte lenger enn 30 min.

Skrevet

Hva med acta graco duologic? Noen som har dette setet?

Skrevet

Så lenge barnet er nyfødt så har den ikke de rygg og nakkemuskulaturen som kreves for å sitte oppreist så lenge av gangen.

Men hvis det blir turer som er litt lengre en gang iblandt så vil det nok ikke være noen større belastning.. Spør helsesøster.

Skrevet

Vi har begge stolene; men har ikke brukt duologic til nyfødt. Byttet til Duologic når lillemann var ca 7 mnd. Innsatsen som man kan ta ut var vesentlig tyngre og mer knotete å bære enn innsatsen på 0-13 kg.

Ville nok ikke valgt duologic til nyfødt da man i starten har en tendens til å bære bilstolene mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...