Karisma78 Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175310 hva synes dere om dette da?
meg & to små vampyrer Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg syns fokuset på barns egne grenser i fh til kropp er veldig flott. Men jeg vet ikke om jeg syns sexleker er måten å bevisstgjøre barn det på.. Syns det hørtes veldig voldsomt ut. Men syns uansett kropp bør være naturlig og at det er viktig at de vet at deres kropp er deres og at det er de som bestemmer over den.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Sånne ting syns jeg hjemmet skal ta seg av.
Mockanin Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Hevet øyenbrynene når jeg leste dette og tenkte er det virkelig mulig??? Hvor langt skal man egentlig gå? La oss si det sånn at hadde bhg. mitt barn gå i begynt med dette, så hadde han blitt tatt ut derfra tvert. Synes ikke noe om dette i det hele tatt nei.
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Hvis poenget er at det er naturlig for barn å ha en seksualitet og å være normalt opptatt av hvordan de selv og andre "ser ut", så er det jo forsåvidt greit. Ikke noe stygt eller ekkelt med det. Hvis det derimot er snakk om å aktivt legge opp til disse tingene i barnehagen, så går de vel en smule utenfor sitt mandat.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Alle barn kommer til et punkt hvor de leker doktor, mor-barn og slike ting. Husker selv at vi brukte pinner og blyanter for og putte inn der hvor det kunne puttes inn, og det vil jeg nok tro er helt normalt. Men og legge opp til at barna kan gå nakne i barnehagen, og onanere dersom de ønsker det, syns jeg er og dra dette litt langt. Jeg er med på at man kan forklare barna om sex, til en viss grad, i en viss alder, men og legge opp til slike ting i barnehagen, er litt drygt. Alt dette kommer naturlig en gang for barna, og jeg tror ikke de lider noen nød om de ikke har voksne som skal gå rundt og fortelle og forklare til enhver tid heller
hostogharkheledagenlang Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg synes det er drøyt, ikke ville barnet mitt fått lov til å være i bhg og ei heller ville jeg ha jobbet i en bhg (jobber heldigvis ikke i bhg nå) der barna fritt fikk onanere og løpe nakne rundt og leke rompeleker osv.... sykt.... Det blir too much. kanskje de heller skulle fokusere på seksualundervisningen der det virkelig er dårlig, nemlig på skolen.
LadyLuck & Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 tenkte litt sån, æææhh...greit at de skal bli sikre på sin egen seksualitet og kropp, men hvordan de vil gjøre detsyn jeg r feil. u ka selv tenke om din tre åring kommer hjem fra barnehagen, og når du pør hva de har gjort, "næææ vi har onanert og lekt pueleker" dett blir helt feil for meg, da har jeg heller barna hjemme.
LadyLuck & Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 oi,en del skriveleif, håper det var leseligt
It's all about me Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er ganske tålerang, men det der er over grensa. Sløikt burde vært opp til hver og en foreldre å avgjøre hva barna skal være med på. Hadde ikke latt lillegutt gå en dag i barnehagen hvis det ble innført.
olebrum78 Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Er det mulig! Puleleker, rompeleker, onani og det hele.... Verden er gal!
ettie Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 Slik som jeg forsto artikkelen, er det ikke slik at barnehagen legger opp til at ungene skal leke sexleker, men at dette er noe som barn gjør, og at de voksne da er bevist sine hodninger. Synest det er viktig at voksne som jobber med barn er bevist sine holdninger om dette, og er bevist hva de formidler til barna. Viktig at man forteller barna at feks onanering er helt ok. At det er deilig, men at dette er slikt som man gjør når man er for seg selv osv Vi som voksne kan ganske tidlig gi barna følelsen av at seksualitet er noe som ikke er lov og som vi ikke snakker om. Og det kan føre til mye fæle ting det!
Stratos med 3 barn Skrevet 16. oktober 2007 #14 Skrevet 16. oktober 2007 Synes kanskje ikke det hører bhg til å bedrive sexleker! Blir for meg litt å oppmuntre de som kanskje ikke egentlig tørr og det er jo ikke sånn for de fleste voksene heller at det er ok å gå nakne rundt på jobben og bedrive sexleker med flere voksene til stede. For meg blir det litt som at vi lærer de opp til at gruppe sex er ok og det er det jo forsåvidt, men ikke før de er voksene nok til å bestemme det selv. Dessuten tror jeg barn kan presses til å trå over personlige grenser uten å bli direkte presset til det om du forstår..... Hjemme derimot er det viktig å ha et sundt forhold til seksualitet og nakenhet.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. oktober 2007 #15 Skrevet 16. oktober 2007 Men de skal vel ikke læres opp til å gå nakne rundt og drive med sexleker. Mer slik at når de som på eget initiativ driver med slikt gjør det så skal de ikke få kjeft osv.
Stratos med 3 barn Skrevet 16. oktober 2007 #16 Skrevet 16. oktober 2007 Barn lærer av andre barn og det kan være stor forskjell på en 3 åring og en 5 åring som er en ganske vanlig avdelingsinndeling i bhg her jeg bor. De læres ikke direkte til det, men hvis en begynner følger kanskje de andre med og på den måten lærer de jo ting de kanskje før ikke har tenkt på. De trenger ikke få kjeft og det er helt greit at de feks får bade nakne ute på sommeren/dusje nakne i bhg etc, men jeg synes de bør bli forklart at det er naturlig og godt, men ikke noe man gjør i plenum.
Espoir Skrevet 16. oktober 2007 #17 Skrevet 16. oktober 2007 ja, det var sånn jeg forsto det også, og det synes jeg ikke det er noe galt i.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #18 Skrevet 16. oktober 2007 he, he...hadde nesten glemt doktor leken. Tror det er viktig å ikke stoppe barna i alle fall.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 16. oktober 2007 #19 Skrevet 16. oktober 2007 kommer dette igjennom blir jenta mi tatt ut av bhg...
solstråle69 Skrevet 16. oktober 2007 #20 Skrevet 16. oktober 2007 Tror kanskje dere som er så negative bør lese artikkelen en gang til. Hørte intervju med "damen" på radio, og det er jo ikke sånn at de oppfordrer barna til sexleker! Dere lager som vanlig storm i et vannglass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå