Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er så oppgitt nå..gryntegrynt! Har vært hundre prosent sykemeldt en god stund, av ulike grunner. Forrige uke gikk jeg tilbake i 50%, og det var jo så himla godt å være på jobb igjen! Skulle etter planen jobbe 50% ihvertfall ut måneden, men da jeg skulle på jobb i går måtte jeg bare innse at det var for optimistisk - jeg var så slapp og hadde en helt drøy hodepine. Sov til klokken nærmet seg halv ett - og da måtte jeg dra meg ut av sengen, fordi jeg følte at jeg ikke kunne ligge lenger enn det. Men likevel var jeg trøtt og generelt bare slapp og sjaber i hele går, uten helt å kunne sette fingeren på det. Kvalme kom i byer, og hodepinen vedvarte hele dagen. Avtalte med arbeidsgiver at jeg ville komme i dag isteden, men våkner med DEN hodepinen i dag =( Blir så deppa fordi jeg HAR SÅ LYST TIL Å JOBBE!! Buuuh..... Dette var bare en utblåsning, for min egen del...hehh...kjente jeg trengte det.
Mininni Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Honnør til deg som har lyst til å jobbe - det finnes dem som sykmelder seg for ingenting! Det er kjempekjedelig å være hjemme (sjarmen blir borte etter man har sovet ut ), heldigvis slipper jeg det - er som deg, synes det er best å kunne jobbe. Men, det er noe med å innse sin begrensning når man faktisk er dårlig også - pass på deg selv og stell godt med deg, så blir forhåpentligvis formen bedre etter hvert! Ingen er tjent med at du presser deg for mye og blir enda dårligere. God bedring!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Takk for fint svar - det var koselig! Og du har så veldig rett - sjarmen er totalt borte etter at man har sovet ut; da er det bare å telle timer til sambo kommer fra jobb. Dessuten synes jeg all stas med helgen forsvinner og; kjenner jeg blir misunnelig på sambo når han kommer hjem med den deilige "endelig-helg-følelsen" fredag ettermiddag, og jeg synes det virker som en hver annen dag =( Men du har rett; jeg skal slappe av i dag ihvertfall, så hadde det vært gull å komme seg tilbake i morgen og kunne jobbe ut uken - hurra! Da blir lissom helgen litt go´ allikavæl Ha en fortsatt fin dag
Mininni Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Takk i like måte - håper formen bedrer seg raskt! Selv sitter jeg på jobb og lengter til helgen hvor jeg endelig kan få sovet ut - og det er bare tirsdag....sukk! Men jeg skal ta meg sammen og tenke på deg, for jeg er jo da tross alt heldig som har en helgefølelse å se frem til Klem fra meg
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Kan du ikke bare prøve å slappe av litt hjemme, og ta vare på deg selv. Jeg er hundre prosent sykemeldt nå og har ikke dårlig samvittighet selv om jeg elsker jobben min. Jeg jobbet fullt inntil noen uker siden og var helt utkjørt om ettermiddagen og kvelden, og det er ikke noe særlig når en har et barn til å ta seg av. Det er jo greit å ha overskudd til kommende storebror. Jeg er kvalm og slapp, men har mer overskudd til å gjøre ting hjemme, enn da jeg presset meg på jobb. Det er ikke så mange måneder man er gravid, og jeg har iallefall tenkt å kose meg litt denne tiden og. Men det er jo ikke alltid like lett, når folk ikke forstår hvordan det er å være kvalm i åtte måneder feks. Det er mange av dem som er SÅÅÅ friske under graviditeten, og det er jo bra for dem, men de som blir sykemeldt har en grunn for det.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er også 100% sykmeldt. Hadde dårlig samvittighet ei god stund men jeg må bare minne på meg selv at det er en grunn jeg er sykmeldt og det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Det viktigste er at jeg tar vare på meg selv og babyen i magen. Jeg har vært syk i 7 mnd. Kaster opp hver dag, forferdelig svimmel hele tida, osv osv. Jeg blir så lei av de som går sykmeldt bare fordi de er lei av jobb eller ikke liker de som de jobber sammen med. Jeg har ei vennine som er sykmeldt og syns det er bare så artig (ja, hun er gravid men måtte spør meg om en grunn å bruke til legen for å bli sykmeldt fordi hun var lei av jobben sin). Skulle ønske jeg kunne jobbe også!!! Lei av å vær hjem og syk hele tida!
mor.monsen Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg er i samme form som deg om dagen HI. Jeg er 100% sykemeldt å besøker jobben på gode dager. Selv om det ofte resulterer i at jeg blir dårlig når jeg kommer hjem. Det er bedre med en slik ordning enn gradert sykemelding hvor man må avtale dager og tidspungter. Det kan man jo ikke forholde seg til når man ikke vet hvilken dag man er dårlig på. Bare at man generelt er dårlig nesten hver dag. Barnet i magen og familien er viktigst nå. Selv om jobben er aldri så bra. God bedring jenter!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Godt å se det er flere enn meg God bedring til alle dere og! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå